مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت:‌ در جهت توسعه هر چه بیشتر به صنایع کوچک برنامه ریزی لازم جهت استماع مشکلات بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی به عمل آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نیرومند در نشستی با صنعتگران شهرک صنعتی بیلوردی وناحیه صنعتی شهرزرنق، شهرستان هریس، از پیگیری برای رفع مشکل انتقال آب شرب وفضای سبزشهرک ومشکل دفع فاضلاب و رفع مشکلات نوسانات برق وروشنایی معابرخبر داد و افزود: تمام سعی خود را در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به صورت برنامه ریزی و گام به گام انجام خواهیم داد.

وی وجود ظرفیتهای بالای طبیعی و انسانی شهرستان هریس و موقعیت ممتازشهرک صنعتی بیلوردی و ناحیه صنعتی زرنق و فعالیت برندهای تجاری کشوری در منطقه را زمینه ساز توجه جدی مسئولین برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی شهرستان برای افزایش اشتغال و صادرات دانست. 

وی سقف پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک را 10 میلیارد ریال و سقف پیش بینی شده برای واحدهای تولیدی متوسط را تا 30 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود نرخ سود این تسهیلات 5 درصد کمتر از نرخ مصوب بانک مرکزی خواهد بود.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان با اشاره به امتیازات پیش بینی شده در بخشنامه های جدید برای احیا و تقویت واحد های صنعتی نیمه فعال و راکد ، معافیتها و بخشودگی جرایم مالیاتی ، بازبینی مجدد وثایق بانکی و عدم پیگیری معوقات و چکهای برگشتی تا سقف 10 میلیارد ریال را در راستای اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد و اظهار امیدواری کرد 22واحد تولیدی نیمه فعال شهرستان با استفاده از این تسهیلات در سالجاری به چرخه تولید بازگردند که در این زمینه 8 واحد تولیدی تا به امروزبرای دریافت تسهیلات بانکی ازکارگروه رفع موانع به بانک های عامل معرفی شده اند .

درشهرک صنعتی بیلوردی شهرستان هریس 128 نفرسرمایه گذار با14 واحد تولیدی فعال و22واحد نیمه فعال با اشتغال 369 نفر درحال فعالیت و26 واحد در حال احداث ونصب سوله و55 واحد در حال تخصیص تسهیلات می باشند .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.