نخستین شماره فصلنامه تخصصی شبکه آزمایشگاه های علمی ایران با عنوان اختصاری ' شاعا ' با همکاری معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه مراغه منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه و سردبیر این فصلنامه تخصصی، معرفی آزمایشگاه های مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور و ارائه اطلاعات تخصصی را از جمله اهداف اصلی این فصلنامه عنوان کرد.

آقایی افزود: تبیین سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه شبکه سازی آزمایشگاه های علمی و پژوهشی و نیز توسعه آزمایشگاه های مرکزی، ارائه مقالات تخصصی در زمینه تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، نحوه استانداردسازی آزمایشگاه ها و مطالب مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیط زیست و انعکاس اخبار و رویدادهای آزمایشگاهی از دیگر اهداف و چشم اندازهای انتشار این فصلنامه است.

در نخستین شماره از این فصلنامه چندین مطلب از جمله شیوه اخذ گواهینامه صلاحیت آزمایشگاه همکار استاندارد، نقدی بر الگوی به اشتراک گذاری تجهیزات آزمایشگاهی و چشم انداز شبکه آزمایشگاه های علمی ایران منتشر شده است. 

فصلنامه تخصصی شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) با پیشنهاد آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مراغه در اجلاس مدیران آزمایشگاه های مرکزی سراسر کشور30 فروردین سال جاری رونمائی شد.

دانشگاه مراغه از سال 1370 شمسی با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد و در سال 1391 شمسی به دانشگاه ارتقا یافت.

در زمان حاضر، چهار هزار دانشجو در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.