عالی پور گفت:تدوین منظومه مدیریتی شهر‌های زیارتی ضروری است، قم پیشنهاد دهنده این طرح به مسئولان عالی رتبه کشوری باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در جلسه هماهنگی مراسم‌های بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه در تالار کرامت استانداری،گفت: ما باید به مقام‌های ارشد بقبولانیم که ساختار شهر‌های زیارتی به‌ویژه قم و مشهد با بقیه شهر‌ها فرق کند.

او افزود: دلیلی ندارد که چارت سازمانی شهر‌هایی مانند اراک و اصفهان با قم یکی باشد.

معاون استاندار قم در ادامه لزوم تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم به عنوان یک طرح کلان پژوهشی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این حرکت باید از طریق شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دنبال شود و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حوزه‌های علمیه، دانشگا‌ها و موسسه‌های آموزش عالی نیز استفاده لازم صورت گیرد.

عالی پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به تجربه برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی قم در استان‌ها و کشور‌هایی نظیر مالزی و لبنان بیان کرد: این اقدام نتایج مطلوبی داشته، ما متولیان قم باید به سمتی حرکت کنیم که برگزاری هفته‌های قم در قالب برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و اقتصادی را به منظور معرفی آثار، مفاخر، بزرگان و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی استان در دستور کار داشته باشیم.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به اینکه ایام معصومیه، قابلیت تبدیل شدن به مراسم جهانی را دارد، عنوان کرد: رویکرد ما به ایام معصومیه مانند رویکردی که به دهه کرامت داریم، باید جهانی باشد، و ابعاد آن از سطح محلی و ملی فراتر برود.

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی روز بیست و سوم ربیع الاول و سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم به عنوان روز قم و از این روز تا دهم ربیع الثانی و روز وفات آن حضرت نیز تحت نام ایام معصومیه نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار