مسئول امور شهرستان‌های قرارگاه ملی امام حسن (ع) سپاه گفت: همه باید برای بحران ناشی از بارندگی‌های احتمالی در چمران آماده باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حمید اباذری، مسئول امور شهرستان‌های قرارگاه ملی امام حسن (ع) و فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی (ع) سپاه گفت: همه باید برای بحران ناشی از بارندگی‌های احتمالی در چمران آماده باشند و  وظیفه شورا مطالبه‌گری است و باید برای حل مشکلات موجود مطالبه‌گری کنند و برای رفع فقر و محرومیت تمام تلاش خود را به کار ببندند.

او با بیان اینکه وظیفه شورا باید به عنوان نمایندگان مردم یقه مسئولان کم‌کار را بگیرد، بیان داشت: علاوه بر شناسایی مشکلات و مسائل اجتماعی موجود، شورای شهر باید وضع مطلوب ممکن و مسیر و نقشه راه را نیز مشخص و ترسیم کند.

اباذری همچنین برون‌سپاری اجرای پروژه‌ها از سوی شهرداری را مهم دانست و افزود: سپردن اجرای پروژه‌ها به گروه‌های جهادی، سلامت اجرای این پروژه‌ها را بیشتر و هزینه‌های لازم را کاهش خواهد داد.

حسین قمری سرپرست شهرداری چمران گفت: جهاد، جنگ روبرو با دشمن و با اسلحه نیست، بلکه باید با تمام توان به جنگ مشکلاتی همچون فقر و محرومیت برویم و در این منطقه علیرغم وجود صنایع پتروشیمی با درآمد‌های هنگفت، فقر و محرومیت بیداد می‌کند و این موضوع به هیچ عنوان زیبنده شهر، شهرستان، استان و کشور نیست.

او بیان داشت: در بارندگی و آب‌گرفتگی‌های آذرماه پارسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان به مردم خسارت وارد شد و همین موضوع باعث شد شهرداری در امور زیربنایی وارد کار شود و از شرکت‌های مشاور قوی و مجرب استفاده و تلاش کردیم دلایل اتفاقات سال گذشته را بطور دقیق و علمی بررسی و شناسایی کنیم و در حال حاضر پروژه دفع آب‌های سطحی استارت خورده است.

قمری تصریح کرد: برای بحران احتمالی آمادگی کامل داریم، شورای راهبردی اعتبارات لازم را تخصیص داده و سازمان بازرسی نیز با دقت بر امور نظارت دارد و مسائل را پیگیری می‌کند.

سرپرست شهرداری چمران ادامه داد: در همین ارتباط لوله‌گذاری در دو نقطه بحرانی انجام شده و در یک نقطه دیگر نیز رو به اتمام است. لایروبی کانال زیر زمینی نیز در حال انجام و ایستگاه سیل‌شکن نیز توسط شرکت عملیات غیر صنعتی تقویت شده است و با نظم دادن به مدیریت‌ها، انرژی کمتری مصرف می‌شود و کار‌ها بازدهی بیشتری خواهد داشت. بر همین اساس هلال احمر و گروه‌های جهادی باید در هنگام بحران تقسیم وظایف کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
بارندگی و آبگرفتگی
آخرین اخبار