صادق زاده با اشاره به لزوم حمایت‌های مالی از خانواده‌ها برای استفاده از توان مشاوران به برنامه های بهزیستی کرمان طی هفته سلامت روان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به ویژگی خاص و لزوم اهمیت توجه به حوزه سلامت روان در سطح جامعه گفت: شرایط موجود در جامعه و تغییرات ساختاری ارتباط افراد با یکدیگر به ویژه اعضای خانواده این را می‌طلبد تا جدی تر و به طور ویژه به بحث سلامت روان به طور عملیاتی بپردازیم.

او افزود: بنابر آمار رسمی، حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه به نوعی درگیر با یکی از اختلالات روانی، مانند اضطراب، افسردگی و یا سایر موارد از این دست هستند،؛ بنابراین بایستی شبکه مشاوره و روانشناسی تخصصی تقویت شده و به کار گرفته شود. 

صادق زاده ادامه داد: از سوی دیگر باید همچون سایر جوامع پیشرفته با توجه بنیادی به زیر ساخت‌های آموزشی، مربیان و آموزگاران متخصص را به امر آموزش‌های ابتدایی و زیر بنایی جامعه از جمله مهد‌های کودک و پیش دبستانی بگماریم تا با تقویت ساختاری و پایه‌ای آموزش‌های زیر بنایی قادر به برنامه ریزی و مدیریت مسائل اجتماعی باشیم که البته واضح است مقوله راهکار‌های ارتقای بهداشت روانی در این بین، جایگاه ویژه و پررنگی را در این آموزش‌ها خواهد داشت.

او لزوم حمایت‌های مالی از خانواده‌ها برای استفاده از توان مشاوران را بسیار مهم و حیاتی خواند و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به فراهم آوردن زمینه این خدمت به جامعه شد.

 او تصریح کرد: در هفته سلامت روان از سوی معاونت توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان کرمان، اقداماتی از قبیل برگزاری دوره آموزشی به مناسبت هفته سلامت روان در فرهنگسرای شهرداری، برگزاری جلسات آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج و زندگی خانواده به صورت مجازی و حضوری، تهیه پوستر، کلیپ‌های آموزشی از سوی مراکز مشاوره، گروه‌ها و جمعیت‌های همیار سلامت روان، اجتماعی، تیم‌های اجتماع محور، مراکز مثبت زندگی و تسهیلگران و ... صورت می گیرد. 

هفته سلامت روان از ۱۸ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
هنوزنرفتی تلاشگر عرصه سلامت ......................................................................................................................................
آخرین اخبار