مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از افزایش ۱۸ درصدی مجوز‌های صادر شده برای حمل بهداشتی شیرخام در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست پارسال هزار و ۴۷ مجوز حمل بهداشتی شیرخام صادر شده است گفت: در ماهه ۶ نخست امسال هزار و ۲۳۶ مجوز حمل بهداشتی شیر خام در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم شیرخام به خراسان رضوی صادر شده است که در مدت مشابه پارسال ۱۱ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند نیز گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۲ مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای شیر خام به مقدار ۶۳۰ تن در بیرجند برای صادرات به خارج استان صادر شده است.

او افزود: با توجه به ویژگی شیرخام و امکان انتقال عوامل بیماری زای خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام و فسادپذیری زیاد در تمامی مراحل تولید، نگهداری، توزیع، حمل ونقل و عرضه، تحت نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی بوده است.

علیزاده عنوان کرد: کارشناسان ناظر بهداشتی دامپزشکی بازدید و بازرسی بهداشتی خود را در دامداری، مراکز جمع آوری شیر خام، کارخانجات لبنی به صورت منظم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.