مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به آغاز فصل بارش برف و باران در مناطق زلزله زده اندیکا، این مناطق به خدمات رسانی فوری نیاز دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر تلاش می کند تا با جلب مشارکت‌های مردمی و هدایت گروه‌های جهادی خدمت رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله‌های اخیر را در اندیکا افزایش دهد.

او بیان داشت: باید با توانمند سازی مردم زلزله زده اندیکا شرایط زندگی را در این منطقه بهبود ببخشیم و خوزستان از حیث وجود بافت‌های فرسوده در رتبه چهارم کشور قرار گرفته و بسیاری از مناطق این استان دارای محرومیت مفرط هستند.

خدادادی  تصریح کرد: تهدیداتی متوجه اهالی روستا‌های این شهرستان است که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود سرپناه و یا مستحکم نبودن خانه‌ها بر اثر زمین لرزه، نبود آنتن دهی مناسب تلفن‌های همراه و اینترنت، نیاز فوری به سیستم‌های گرمایشی و نیاز به علوفه برای مصرف دام‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه با توجه به نبود مسیر‌های دسترسی استاندارد و برف گیر بودن منطقه و نیاز به آب شرب در آغاز فصل بارش‌ها بی شک امدادرسانی به سختی و با مشکل مواجه خواهد شد به همین منظور برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر باید خدمات رسانی به این منطقه را سرعت بخشید، افزود: برنامه ریزی برای کاهش خطر پذیری و افزایش تاب آوری در این مناطق ضرورت دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در نظر داریم با توسعه خانه‌های هلال در این شهرستان مردم این منطقه را برای مقابله با خطرات مختلف آموزش دهیم و با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال امدادرسانی به مناطق مختلف این شهرستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.