خودرو‌های تاخیری تسلا در سال ۲۰۲۳ تولید می‌شوند

ایلان ماسک اعلام کرد که تولید رودستر و سایبرتراک تسلا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتوکار ، سال ۲۰۱۷ خبر راه اندازی تسلا رودستر منتشر شد و اکنون پیش بینی شده تولید آن تا سال ۲۰۲۳ به تعویق می‌افتد. این تأخیر توسط بنیانگذار تسلا، ایلان ماسک در نشست سالانه سهامداران تسلا تأیید شد، جایی که او تأخیر را ناشی از اثرات همه گیری کرونا و مسائل مربوط به تامین قطعات دانست.

رودستر پیش از این به دلیل توسعه پیشرانه جدید سه موتوره و فناوری پیشرفته باتری این شرکت، به تعویق افتاده بود. قرار است این ویژگی‌ها برای اولین بار در مدل‌های جدید تسلا معرفی شوند.

تسلا رودستر

ایلان ماسک همچنین گفت که Cybertruck تسلا نیز در سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود. او افزود: "امیدوارم تا آن زمان بتوانیم Semi [کامیون] و رودستر جدید را نیز در سال ۲۰۲۳ تولید کنیم. ما باید در سال ۲۰۲۳ با کمبود شدید زنجیره تامین خود روبرو شویم."

انتظار می‌رود که قیمت‌ها از ۲۵۰ هزار دلار (حدود ۱۸۹ هزار پوند) برای ۱۰۰۰ خودروی اول شروع شود. قیمت واحد‌های بعدی از ۲۰۰ هزار دلار (۱۵۱ هزار پوند) در دسترس است. تسلا ادعا می‌کند که رودستر صفر تا ۶۰ مایل (صفر تا صد کیلومتر) در ساعت را در ۱.۹ ثانیه با ۷۳۷ پوند فوت گشتاور ارائه می‌دهد، مشابه آنچه برای مدل S Plaid گفته شد. همچنین گفته می‌شود که این مدل می‌تواند در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار