سریع ترین خودرو‌های شرکت‌ های مطرح جهان

در این گزارش به بررسی سریع‌ترین خودرو‌های شرکت‌های مطرح جهان پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای اتومبیل‌ها پر است از خودرو‌هایی با قابلیت‌های فوق العاده و منحصر به فرد که سبب جذابیت آن شده است. بهره مندی از فناوری و تکنسین متخصص توسط شرکت‌های معتبر خودروسازی منجر به تولید ماشین‌های با کیفیت و مدرن شده که جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از ویژگی‌هایی که مشتری را به سمت خرید یک اتومبیل سوق می‌دهد سرعت آن است که مولفه مهمی در هنگام طراحی به حساب می‌آید. در سالیان اخیر برند‌های مطرح جهان سعی کرده اند تا در این حوزه نیز بهترین خودرو‌ها را به بازار معرفی کنند. سال ۲۰۱۹ محصول جدید شرکت بوگاتی توانست یک رکورد عجیب خلق کند، این اتومبیل سرعتی بالغ بر ۳۰۰ مایل بر ساعت داشت که چشم دنیا را به خود خیره کرده بود. تا مدت‌ها انحصار سریع‌ترین خودروی جهان متعلق به خودروسازی بوگاتی بود، اما بالاخره شرکت‌های بزرگ توانستند با تولید ماشین‌های لوکس به این رکورد دست پیدا کنند.

صنعت خودرو

جالب است بدانید که هر مایل حدودا یک کیلومتر بر ساعت می‌شود و خب رسیدن به سرعت بالای ۳۰۰ مایل یک مزیت فوق العاده محسوب می‌شود. گفتنی است؛ وجود جاده‌ای که مسطح باشد و تعادل ماشین در آن حفظ شود کار بسیار دشواری است و باید دید که آیا روزی فرا می‌رسد که چنین جاده‌ها و خودرو‌هایی در دسترس همگان قرار گیرد یا خیر.

 سریع‌ترین خودروهای شرکت‌های مشهور جهان کدام اند؟

یکی از مارک‌های بزرگ صنعت خودروسازی شرکت استون مارتین است که لقب سریع‌ترین ماشین آن به دی بی اس سوپر لگراند با سرعت حداکثر ۲۱۱ مایل بر ساعت و قدرت ۷۱۵ اسب بخار تعلق می‌گیرد. برند بنتلی نیز که چند سالی است خودرو‌های خوبی را تحویل مشتریان می‌دهد، محصولی دارد به نام کانتیننتال جی تی که توانسته سرعت ۲۰۷ مایل بر ساعت را به ثبت برساند، توان این خودرو ۶۳۵ اسب بخار است.

دی بی اس سوپر لگراند

سریع‌ترین خودروی کمپانی بی ام و، ام ۵ است که ۱۸۹ مایل بر ساعت و ۶۲۵ اسب بخار هم قدرت موتور آن است. البته دیگر شرکت‌ها بیکار ننشسته اند و خودرو‌هایی با سرعت بالاتر از ۱۵۰ مایل بر ساعت ساخته اند، برای مثال شیرون که یکی دیگر از محصولات بوگاتی است سرعت خیره کننده ۳۰۵ مایل بر ساعت دارد، طبیعتا چنین خودرویی باید توان بالایی داشته باشد که ۱۴۷۹ اسب بخار موید این امر است.

 ام ۵

شاید اسم خودروسازی فورد و اتومبیل شلبی به گوشتان خورده باشد، این ماشین با قدرت ۷۴۹ اسب بخار، سرعتی معادل ۱۸۰ مایل بر ساعت دارد. برند لامبورگینی که نمی‌خواهد از این رقابت جا بماند محصولی به نام اونتادور را با  سرعت ۲۱۷ مایل و ۷۵۹ اسب بخار قدرت موتور به صنعت خودرو معرفی کرده است.

شلبی

استینگر، تولید شده توسط شرکت کیاموتورز می‌تواند در هر ساعت ۱۶۸ مایل را طی کند، البته قدرت موتور آن نسبت به سایر خودرو‌هایی که تا اینجا بررسی شد پایین‌تر و ۳۶۱ اسب بخار است. سریع‌ترین خودروی برند مازراتی، ام سی ۲۰ است که حداکثر سرعت آن ۲۰۲ مایل بر ساعت و قدرت این ماشین ۶۲۱ اسب بخار تخمین زده شده است.

یکی دیگر از مارک‌های معروف دنیای خودرو، مرسدس بنز است که محصولات متنوع و جذابی را به بازار عرضه می‌کند. عنوان پر سرعت‌ترین اتومبیل این شرکت متعلق به‌ ای ام جی جی تی با سرعت ۲۰۲ مایل بر ساعت و توان ۷۲۰ اسب بخار است.

خودروی ای ام جی جی تی

برند فولکس واگن با خودروی گلف آر که سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت و توان ۳۱۵ اسب بخار را نشان می‌دهد نتوانسته خیلی انتظارات را برآورده کند. اما آخرین شرکتی که باید به آن اشاره کرد، کمپانی پورشه است که همواره جز برترین خودروسازان دنیا قرار می‌گیرد. پورشه ۹۱۱ توربو سرعت قابل قبول ۲۰۵ مایل بر ساعت را ثبت کرده و قدرت موتور این ماشین ۶۴۱ اسب بخار است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام چرا اطلاعات غلط به مردم میدید ، شما تبدیل واحد نمیدونید چیه ؟ توی نرم افزار تبدیل واحد خودتون چک کنید و ببینید که هر 100 مایل حدود 100 کیلومتر نیست ؛ بلکه هر 100 مایل حدودا معادل 160.934 کیلومتره ، یعنی هر صد مایل حدود 161 کیلومتر میشه و 300 مایل بر ساعت ، میشه 482.8 کیلومتر بر ساعت . هر یک مایل معادل 1.609 کیلومتر میباشد .
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
به شکل حدودی هر یک مایل بیان شده است، مرسی از توجه شما به آمار و ارقام موجود در اخبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
پس نیسون آبی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جالب است بدانید وانت زامیاد من با ۱۰۰اسب بخار قدرت نیز در لیست بالا جا می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فقط پراید۱۱۱
United Arab Emirates
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فقط تویوتا سوپرا
Iran (Islamic Republic of)
پیشرفت صنعت
۱۵:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
برای حمایت از پیشرفت خودرو ساز باید واردات خودرو آزاد بشه تا خودرو ساز به بنجل بودن جنس خودش پی ببره و از توان طراح استفاده کنه تا شااااااید مردم خرید کنن .دولت در جهت پسرفت خودرو سازی با عدم آزاد کردن واردات حمایت میکنه .چ دلیلی میتونه داشته باشه به غیر از منفعت دولت. یکم دل داشته باشین برای پیشرفت صنعت واردات رو آزاد کنید تا خودرو ساز به رقابت فکر کنه بستن مرز راهکار اشتباهیه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به شرط اینکه عوارض ** چند صد درصد ** قرار ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من اگر میلیاردر بودم ماشین نمی خریدم میساختم ، واقعا دوست دارم ماشین بسازم. در رشته الکترونیک و برق و مکانیک مطالعات چند ساله ای داشتم ولی متاسفانه برای خرید وسایل مورد نیاز توان اقتصادی ندارم خرج خانواده خود معزل بزرگی است ، اما اگر یک سال از زندگیم باقی باشد اشتیاقم از ساخت و ساز و فراگیری علم و دانش را از دست نخواهم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جونم اتومبیل شلبی سرعتش مث پراید من 180 تا ست اینا به پای سمند خودمون هم نمی رسن تکنولوژی اونا بسیار پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
زحمت میکشیدین به کیلومتر سرعت ها رو میگفتین دیگه! در ضمن قدرت پراید 70 اسب بخاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من همه شو دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
پراید چی پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
هه هه هه بی مزه
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۱:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یک مایل 1.6 کیلومتره نه حدودا 1 کیلومتر - 300 مایل بر ساعت معادل 480 کیلومتر بر ساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
لطفا اطلاعات ندارین پست نزارین هر مایل برابر تقریبا یک کیلومتر!!!!!