رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۴ تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۲۳۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که از این تعداد ۱۰۹ تن مبتلای قطعی و ۱۸ تن از این بیماران نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۷۴ هزار و ۶۹۳ تن بهبود یافته گزارش شده است.

او با بیان اینکه  خوشبختانه  طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد مورد فوتی کرونایی نداشتیم افزود: تاکنون ۹۶۵ تن در استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از ۵۴۶ تست‌های PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی در شهر‌های یاسوج و دهدشت  حدود ۳۵ درصد موارد مثبت بودند که یشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و مارگون و از ۳۱۴ نمونه رپید تست ۱۸ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بویراحمد بودند.

او به موضوع واکسیناسیون دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ٧٢ درصد جمعیت دانش آموزان ١٢ تا ١٧ ساله در کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند و انتظار است در طی چند روز آینده واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان تکمیل شود تا شاهد بازگشایی مدارس در آبان ماه باشیم.

یزدان‌پناه اضافه کرد: مردم استان هر چه سریعتر برای دریافت واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.