کمال الدینی گفت: تدابیر جدید نظام مهندسی کشاورزی کرمان، منجر به افزایش ضریب نفوذ دانش برای مهندسی کردن فرآیند تولید در محصولات کشاورزی می شود.

محسن کمال الدینی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به رویکرد دانش محور سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور گفت: از این پس قرارداد‌های اشاعه دانش در تولید بین صاحبان مشاغل، کارفرمایان و دارندگان دانش با بهره برداران (مهندسین کشاورزی و کارشناسان) منعقد می‌شود.

او تصریح کرد: در این قرارداد‌ها که کمک بزرگی برای انتقال دانش و افزایش سهم دانش در تولید ایفا می‌کند، تلاش می‌شود عوامل آلوده کننده نهاده‌های تولید و افزایش دهنده آفات کنترل شود.

کمال الدینی این اقدام را کمک بزرگی به کاهش خسارت در کشاورزی دانست و از دارندگان دانش در رشته‌های مختلف کشاورزی خواست به توسعه مهندسی کشاورزی و دانش و تکنولوژی در مزارع تولیدی کمک کنند.

او تاکید کرد: قرارداد‌های سهم بری دانش در تولید، می تواند حرکت مثبتی در  مسیر نهادینه کردن دانش به عنوان یک عامل پشتیبانی و تقویت کننده تولید ایجاد کند.

او نمونه این کار‌ها را در ایجاد گلخانه‌های جدید در منطقه بافت که با کمک مهندسین کشاورزی روی نهال‌های ارگانیک و ارقام برتر کار شده است، دانست.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار