رهبر جریان صدر عراق از همه مردم و گروه‌های عراقی خواست تا خویشتنداری خود را حفظ کنند و منافع عمومی را بر منافع شخصی برتری دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در تازه‌ترین پیام خود در ارتباط با انتخابات پارلمانی این کشور خواستار خویشتنداری همه گروه‌های منتخب و غیر منتخب در انتخابات شد.

مقتدی صدر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «صلح و امنیت داخلی در وطن من متزلزل نخواهد شد. هیچ چیزی جز سلامت مردم و عراق برای من اهمیت ندارد. حُب به وطن جزئی از ایمان است.»

رهبر جریان صدر عراق افزود: «توصیه می‌کنم همگی خویشتنداری کرده و منافع عمومی را بر منافع شخصی برتری دهند. ما در مقابل اشغالگری، تروریسم و عادی‌سازی مقاومت کرده و خواهیم کرد و دست خود را به روی هیچ عراقی بلند نخواهیم کرد.»

وی در پایان تصریح کرد: «ما براساس قانون با فساد مبارزه خواهیم کرد و نخست‌وزیر آینده نه شرقی خواهد بود نه غربی. باید شکوه و قدرت عراق را به آن بازگردانیم.»

طبق اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق توسط کمیسیون انتخابات این کشور، تاکنون جریان صدر ۷۰ کرسی را به خود اختصاص داده و در بالای لیست قرار دارد. ائتلاف دولت القانون به ریاست نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق عراق ۴۰ کرسی، ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری ۲۰ کرسی و ائتلاف امتداد ۱۲ کرسی و ائتلاف قوی الدوله ۳ کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به نهائی نبودن شمارش آرا، احتمال تغییر این نتایج وجود دارد.

این در حالی است که کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه اعلام کرده است: «باتوجه به اطلاعات فنی روشن و آشفتگی در اعلام نتایج و بی‌دقتی در ارائه واقعیت توسط کمیسیون انتخابات طی دو روز گذشته، نتایج اعلام شده را نخواهیم پذیرفت و نهائی کردن این نتایج صلح و امنیت داخلی را در معرض خطر قرار خواهد داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
تقلب کردی حالا دعوت به خویشتن داری می کنی.
آخرین اخبار