رهبر جریان صدر عراق خواهان عدم مداخله منطقه ای و خارجی در نتایج انتخابات این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه القدس العربی، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) در اظهاراتی خواهان عدم مداخله خارجی و منطقه‌ای در نتایج انتخابات پارلمانی شد که روز‌های جمعه و یکشنبه در جریان بود.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر در حساب توییتری خود نوشت: آنچه این انتخابات را متمایز می‌کرد، اجرای آن تحت نظارت سازمان ملل، سازمان‌های بین المللی و کشور‌های عربی بود و این طرف‌ها آن را تأیید کردند. پس شایسته نیست در تصمیم‌های کمیسیون انتخابات دخالت صورت گیرد و یا فشار بر آن چه از داخل و چه از جانب برخی کشور‌های منطقه‌ای و یا بین المللی افزایش یابد.

مقتدی صدر همچنین گفت: باید برای همگان روشن باشد که ما به دقت مداخلات غیر قانونی و نیز خارجی را که به استقلال عراق خدشه وارد می‌کند، رصد می‌کنیم.

گفتنی است موضع مقتدی صدر با اعلام نتایج انتخابات به شکل جزئی در عراق همزمان است.

پیشتر کمیساریای عالی انتخابات عراق با انتشار نموداری رسمی اعلام کرد با خواندن آرای ۹۴ درصد از صندوق‌های اخذ رأی مشخص شد که حجم مشارکت مردم در انتخابات ۴۱ درصد بوده است.

بغداد با ۶۱ درصد، بیشترین مشارکت مردمی را در انتخابات از آن خود کرد و سلیمانیه با ۳۷ درصد کمترین میزان مشارکت مردمی را در انتخابات داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار