بر اساس گزارشی که نمایندگان انگلیس تهیه کردند، پاسخ دولت این کشور به همه گیری کرونا بسیار ضعیف ارزیابی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میرور، نمایندگان مجلس انگلیس در گزارشی، واکنش دولت این کشور به همه گیری کرونا را بسیار ضعیف ارزیابی کرده و آن را یکی از بدترین اقدامات در تاریخ انگلیس و معضل بهداشتی قلمداد کردند.

براساس گزارشی که نمایندگان مجلس انگلیس تهیه کرده اند، واکنش دولت این کشور به همه گیری کووید، به ویژه در مراحل اولیه، یکی از بدترین اقدامات در تاریخ انگلیس گزارش شده که به مرگ زودهنگام شمار فراوانی از مردم منجر شد.

در گزارش ۱۵۱ صفحه‌ای منتشر شده در انگلیس با عنوان "ویروس کرونا: درس‌هایی که تاکنون آموخته شده، تاکید شده است تصمیم دولت انگلیس و دانشمندان این کشور در مراحل اولیه همه گیری ویروس کرونا مبنی بر «مصونیت جمعی» نادرست و مرگبار بود و به مرگ شمار زیادی از مبتلایان به کووید منجر شد. براساس این گزارش، رویکرد کند و تدریجی دولت انگلیس در رویارویی با همه گیری کووید، دستاورد‌های این کشور را در مقایسه با دیگر کشورها، در وضعیتی «به مراتب بدتر» قرار داد.

این گزارش را کمیته‌های دانش و فناوری و نیز بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس به صورت مشترک منتشر کرده اند که زیر نظر دو نفر از وزیران پیشین حزب حاکم محافظه کار تهیه شده است. در این گزارش آمده است راهبرد دولت انگلیس در مهار همه گیری کرونا با الگو قرار دادن مبارزه با آنفلوانزا بوده و این دولت نتوانسته است از همه گیری سارس (Sars) مرس (Mers) و ابولا (Ebola) درس بیاموزد.

روزنامه دیلی میرور در این باره نوشت: ناکامی دولت انگلیس در مهار موفق همه گیری کووید، در ۸ زمینه تکان دهنده دیده می‌شود.

آماده نبودن دولت انگلیس برای مدیریت یک همه گیری، یکی از علل ناتوانی دولت این کشور در مهار کووید عنوان شده است. براساس گزارش منتشر شده، دولت و مشاوران علمی اش تصور می‌کردند همه گیری در راه، آنفلوانزا خواهد بود و احتمالا به مرگ حداکثر ۱۰۰ نفر منجر خواهد شد. در این گزارش به دولت توصیه شده است از بخش بیشتری از کارشناسان و نیز متخصصان ارتش، برای آمادگی در برابر همه گیری‌های بعدی، کمک بگیرد.

مصونیت جمعی نیز اگر چه سیاست اعلام شده دولت انگلیس نبود، اما مبتنی بر این موضوع بود که باید اجازه داد تا شماری بیشتری از افراد جامعه، به ویروس مبتلا شوند تا مصونیت عمومی پدید آید و این، از اساس نادرست بوده است. در این گزارش آمده است دولت انگلیس با پیگیری این سیاست، فقط تلاش می‌کرد به جای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، شمار مبتلایان را مهار سازد تا در سطح قابل قبولی باقی بماند. براساس این گزارش، مشاوران علمی دولت معتقد بودند با این سیاست، همه گیری به اوج نمی‌رسد.

تعطیل نکردن کشور از دیگر موارد اشاره شده در گزارش نمایندگان مجلس است. براساس این گزارش، دولت انگلیس برای اعمال توصیه‌های بهداشتی به منظور مهار کرونا، از جمله رعایت فاصله اجتماعی، قرنطینه و تعطیلی مراکز تجمع مردم، کند عمل کرده است. به نوشته نمایندگان مجلس انگلیس، تصور نادرستی در میان اعضای هیات دولت و مشاوران علمی بود که مردم، با تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها مخالفت می‌کنند و به همین علت، دولت به تعطیلی عمومی دو هفته‌ای کشور که دانشمندان در فصل پاییز پارسال پیشنهاد کرده بودند، عمل نکرد و هزاران نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. نخست وزیر انگلیس در ۴ ژانویه ۲۰۲۱، ۱۵ دی ماه پارسال، سومین تعطیلی سراسری را اعلام کرد که دیر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار