انگلیس و آمریکا به شهروندان خود هشدار دادند به دلیل وجود تهدیدات امنیتی از اقامت در هتل‌های پایتخت افغانستان خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و انگلیس امروز(دوشنبه) با صدور بیانیه ای به شهروندان خود هشدار دادند که به دلیل افزایش خطرات امنیتی از اقامت در هتل های کابل ، به ویژه هتل سرنا خودداری کنند.

سفارت آمریکا در افغانستان در هشداری امنیتی اعلام کرد: «به دلیل وجود تهدیدهای امنیتی در هتل سرنا ، ما به شهروندان خود در افغانستان توصیه می کنیم از اقامت به این هتل و مجاورت آن اجتناب کنند.» 

در ادامه این بیانیه از آمریکایی هایی که در این هتل هستند خواست تا سریعا این هتل را ترک کنند.

از طرفی دیگر نیز انگلیس با صدور دستورالعملی از شهروندان خود در افغانستان خواست تا سریعا هتل ها در کابل به ویژه هتل سرنا را ترک کنند و از اقامت در آن ها خودداری کنند.

هتل سرنا ، از هتل های محبوب تاجران و مسافران خارجی به عنوان یکی از اهداف حملات تروریستی شناخته شده است. در سال 2008 ، در یک حمله انتحاری در این هتل، شش نفر کشته شدند. در سال 2014 نیز در حمله تروریستی دیگری  9نفر جان خود را از دست دادند.  آخرین حمله به این هتل در مارس 2020 ، در برخورد یک موشک به این هتل 2 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار