فردی که با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان تخفیف ویژه پاییزه لوازم خانگی" اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی از شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن شهروندان به پلیس فتا نور با ارائه شکواییه‌ای به پلیس فتا اعلام کردند به تازگی متوجه شدن شخص یا اشخاصی ناشناس به حساب‌شان دسترسی داشته و از حساب بانکی‌شان به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های خود دریافتند که فردی با ارسال پیامک‌های جعلی تخفیف ویژه پاییزه در پوشش لوازم خانگی حاوی لینک بدافزار، از کاربران درخواست کرده که برنامه تخفیف ویژه پاییزه را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

سرهنگ خورشاد گفت: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه قربانی و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کردند.

او افزود: با اقدامات فنی وتحقیقات خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهر‌های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، توسط پلیس فتا شهرستان نوردستگیرو به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی تا این لحظه اعتراف کرده و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۶۰.۰۱۲.۰۱۲ ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار