مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی مشهد بیش از ۱۳۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد واکسینه شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با وجود گسترده شدن نسبی واکسیناسیون کرونا در مشهد از اواخر تیر و ابتدای مرداد، آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان می‌داد که میزان اقبال مردم حاشیه شهر مشهد به واکسن کرونا چندان زیاد نیست و میزان واکسیناسیون در این مناطق تقریبا ۲۰ درصد از دیگر نقاط شهر پایین‌تر است؛ به همین دلیل بود که بسیج جامعه پزشکی مشهد از ۲۰ مرداد ماه کارِ واکسیناسیون مردمِ حاشیه شهر مشهد را در ۸ مسجد و حسینیه این محله‌ها کلید زد و بعد از نزدیک دو ماه فعالیت، بیش از ۱۳۰ هزار نفر را در مقابل بیماری کرونا واکسینه کرد.

تزریق ۱۴ هزار دز واکسن

محمد مقضی مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن در ۹ پایگاه بسیج جامعه پزشکی در مناطق پیرامونی شهر گفت: از بیستم مرداد تا ۱۷ مهرماه در این پایگاه‌ها ۱۳۷ هزار و ۶۷۱ دز واکسن کرونا به مردم تزریق شده است.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون سیار و اتوبوسی نیز به این ظرفیت‌ها اضافه شده؛ افزود: ۱۰ اتوبوس به عنوان پایگاه سیار واکسیناسیون در شهر فعالیت می‌کنند و در این ۱۸ روزی که از آغاز به کار آن‌ها گذشته، ۱۴ هزار و ۲۴۲ نفر در اتوبوس‌ها واکسن دریافت کرده اند.

افزایش ظرفیت واکسیناسیون 

محسن ذاکریان رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از محقق شدن افزایش ظرفیت واکسیناسیون در اطراف شهر خبر داد و گفت: یک پایگاه در خیابان شهید آوینی ویژه تزریق واکسن کرونا برای مهاجران ایجاد کرده تا کارِ واکسیناسیون این بخش از جمعیت شهر مشهد انجام شود.

او افزود: با درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای افزایش ساعت کاری پایگاه واکسیناسیون بازار ملل، نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی این کار را به عهده گرفتند.


بیشتر بخوانید


رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت تزریق واکسیناسیون در حاشیه شهر افزایش پیدا کرده، اما با توجه به تعدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در مشهد، بسیاری از مردم واکسینه شده اند و اکنون تعداد تزریق واکسن در مراکز ما مشابه روز‌های قبل است.

تزریق بیش از ۳ میلیون دز واکسن برای مشهدی‌ها

محمدجعفر صادقی مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: میزان تزریق دُز دوم واکسن کرونا به گروه‌های هدف بالای ۱۲ سال به نزدیک یک میلیون نفر رسیده است.

او افزود: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون ۳ میلیون و ۵۲۱ دز واکسن کرونا در مشهد تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۶۲ نر دز اول و ۹۵۹ هزار و ۱۲۴ نفر هم دز دوم را دریافت کرده اند.

موج ششم در راه است

محمد موسوی رئیس بیمارستان هاشمی نژاد مشهد با نگرانی از آغاز موج ششم کرونا بیان کرد: عادی انگاری مردم در برابر کرونا نشان می‌دهد که روز‌های سختی پیش روست، زیرا هنوز جامعه به حد معیار واکسیناسیون برای ایمنی زایی دسته جمعی نرسیده، اما برخی به دلیل واکسینه شدن ماسک‌ها را کنار گذاشته و این اتفاقات هشدار روز‌های سخت را می‌دهد.

او افزود: تا زمانی که ۷۵ درصد مردم واکسینه نشوند، ایمنی زایی در جامعه ایجاد نمی‌شود و ما هنوز با این آمار فاصله داریم؛ بنابراین عادی انگاری زمینه ساز شروع موج بعدی خواهد بود.

انتهای پیام// م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.