عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست خوزستان گفت: کشت زعفران برای توسعه کشاورزی و کاهش وابستگی به مراتع و جنگل ها مهم است.

کیانی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص کشت زعفران گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی مناسب در برخی مناطق خوزستان کشت زعفران آغاز شد، امسال باتوجه به شرایط بد اقتصادی متقاضی کشت زعفران افرایش پیدا کرده است.

او بیان داشت: کشت زعفران رواج پیدا کرد است و زعفرانی که در شهرستان ایذه کشت می‌شود قابل رقابت با نمونه‌های کشوری است و از نظر کمی و کیفی بسیار مورد تایید است و به لطف خداوند با انجام آزمایش‌های متعدد مشخص شد که فاقد هرگونه آلایندگی است.

کیانی افزود: کشت زعفران باعث حفظ مرتع و جنگل‌ها می‌شود و وابستگی مردم را به مراتع و کاهش می‌دهد و منابع آب و خاک نیز حفظ می‌شود و تغییر الگوی کشت رقم می‌خورد.

این کارشناس جهاد کشاورزی گفت: مسئولان جهاد کشاورزی خوزستان می‌توانند حمایت‌های گسترده‌ای از این گیاه که خاصیت دارویی فراوانی دارد داشته باشند و زمینه رشد اشتغال روستایی، توانمند سازی روستاییان، به کار گیری نیرو‌های بومی، استفاده از اراضی مستعد کشاورزی، و توسعه کشت این طلای ناب را فراهم کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.