مدیر جهاد کشاورزی ایذه از آغاز برداشت زعفران در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش نوروزی مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت زعفران از ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی در این آغاز شده است و به طور میانگین از سطح هر هکتار مزرعه زعفران ۲ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

او با بیان اینکه کشت زعفران از ۷ سال پیش در ایذه آغاز شد، افزود: با توجه به عملکرد خوب و استقبال کشاورزان، سطح زیر کشت این محصول به ۱۲ هکتار رسیده است و و پیش بینی می‌شود امسال در مجموع ۲۴ کیلوگرم زعفران در ایذه برداشت شود.

نوروزی تصریح کرد: کشت زعفران در ایذه به شیوه سنتی و دیم انجام می‌شود، آب و هوا و شرایط اقلیمی این شهرستان با این محصول همخوانی دارد و این موضوع موجب شده‌است که سطح زیر کشت این محصول افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است اداره ترویج جهاد کشاورزی ایذه درحال آموزش و برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشت زعفران در زمین‌های شیب دار این شهرستان است و اکنون شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در منطقه هستیم.

این مقام مسئول گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای قلعه سرد بخش دهدز است که با توجه به کوهپایه‌ای بودن این روستا، بازدهی بسیار مطلوبی نیز داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.