با توجه به آغاز فصل سرما، عملیات بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی برای جبران خسارات احتمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز سال زراعی جدید و همچنین آغاز فصل سرما در استان گفت: عملیات بیمه کردن محصولات کشاورزی در استان آغاز شده و از کشاورزان در خواست می‌کنیم برای بیمه محصولات خود هر چه زودتر اقدام کنند.

او با بیان اینکه زمان برداشت محصولات راهبردی استان از جمله زرشک، انار و زعفران در فصل سرد است افزود: کشاورزان تا پایان آذر ماه برای بیمه کردن محصولات خود مهلت دارند، اما هر چه زودتر اقدام کنند تا خسارت‌های احتمالی سرمازدگی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

بخشی بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه در محصول زرشک استان بیش از ۲۵ درصد برآورد می‌شود که با توجه به افزایش تعرفه‌های بیمه‌ای انتظار داریم این میزان سطح بیمه شده در سال جاری زراعی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان عنوان کرد: تعرفه بیمه به شرایط مختلفی بستگی دارد و در شهرستان‌های مختلف تابع عوامل گوناگونی است، اما حق بیمه سهم بیمه گذار در محصول زرشک بسته به عملکرد محصول و عوامل تحت پوشش بیمه از ۵۱۰ هزار ریال تا  ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر هکتار متفاوت است.

او ادامه داد: حداکثر تعهد بیمه گر برای هر هکتار نیز بسته به عوامل مختلف تا ۱۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.