حجت الاسلام مشرفی گفت: شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه موجب رسوایی بیش از پیش غرب وحشی و وحدت امت اسلام و جبهه مقاومت شده است.

حجت الاسلام مشرفی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان مهمان ما در خاک جمهوری اسلامی ایران نقض مکرر قوانین بین المللی و حاکمیت ملی است.

او افزود: ولی در این حادثه تلخ و سخت، خونخواهی شهید هنیه را وظیفه خود می‌دانیم.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: این شهید در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفته بود که ۶۰ نفر از اهل خانواده اش به شهادت رسیدند؛ حتی نمونه‌هایی از خانواده‌ها در غزه را نام برده که ۱۷۰ نفر از اعضای آنان شهید شدند لذا این اقدامات به معنای نسل کشی اسرائیل با حمایت آمریکا است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که مردم مظلوم غزه همواره آماده جانفشانی در مسیر آزادی قدس شریف هستند و شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه موجب رسوایی بیش از پیش غرب وحشی و وحدت امت اسلام و جبهه مقاومت شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: علت دشمنی غرب استعمارگر با جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت این است که همواره مقابل استکبار و استعمار ایستاده ایم.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: حرکت اساسی را ملت ایران با شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و با فرهنگ قرآنی رقم زد، زیرا ظلم نمی‌پذیرند و ستم نمی‌کنند، چون این انقلاب از قیام عاشورا الهام گرفته و در مقابل استکبار ایستاده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شرایط منطقه و جنگ علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین عنوان کرد: استعمار مهمترین عامل در بروز جنگ‌ها، ترور و خونریزی است.

او گفت: البته منظور قرآن از استعمار این است که خداوند انسان را به آبادگری زمین گماشته، اما با وضعیت کنونی دنیا، حالت تنفر از این کلمه دست می‌دهد، چون ۶ کشور به کشور‌های دیگر افرادی فرستادند و توانستند ذخایر، نیروی انسانی و منابع آنها را چپاول کنند لذا اینها استعمارگر شدند و بقیه کشور‌ها مستعمره هستند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه هدف اصلی استعمارگران، چپاول است اظهار کرد: آنها در استعمار فرانو نیاز به دست‌نشانده نداشتند بلکه با روش دموکراسی و انتخابات، فردی را با رأی مردم به قدرت می‌رساندند تا نقشه‌های آنها را دنبال کند لذا ملت‌ها از طریق جهانی سازی ناچار می‌شوند سند ۲۰۳۰ را بپذیرند یا FATF را قبول و حکمرانی پول واحد دلار را اجرا کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: افرادی دنبال سلطه طلبی و فساد هستند همانطور که فرعون در زمین ادعای خدایی کرد و این مسئله از روحیه استکبار نشأت می‌گیرد، اما انقلاب اسلامی استعمار کهنه و نو را کنار زد و اکنون تلاش دارد بر استعمار فرانو غلبه کند.

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی الهام بخش آزادیخواهان عالم و ملت‌های منطقه شده اظهار کرد: امروز حرکتی که در غرب آسیا به وسیله مبارزان فلسطینی ایجاد شده، عملیات طوفان الاقصی الهام گرفته از انقلاب اسلامی است لذا در مقابل این حرکت و روشنگری رهبران و ملت ایران سنگ اندازی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.