کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا یکشنبه هفته آینده دمای هوا در استان کاهش یافته و پس از آن تغییرات دما افزایشی است.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روز گذشته ۵ ایستگاه استان دمای ۴۰ و بالای ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کرده اند گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی تا اواسط هفته آینده با تقویت اختلاف فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور، ناپایداری‌ها به صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید و وقوع گرد و خاک سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

او افزود: برای مناطق بادخیز و مستعد به ویژه نیمه شرقی و جنوب استان، وقوع توفان گرد و خاک، احتمال بروز خسارت و اختلال موقت در تردد هم قابل پیش بینی است.

لطفی اظهار کرد: به لحاظ دمایی تا فردا از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود و مجدد از روز یکشنبه روند تغییرات دما افزایشی پیش بینی می‌شود و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی از جمله آب و برق توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: اجتناب از سفر‌های غیرضرور در محور‌های مواصلاتی جنوبی و نیمه شرقی استان، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه‌های موقت، استفاده از قیم برای درختان جوان و آسیب پذیر و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و بیماران دارای بیماری خاص توصیه می‌شود.

او عنوان کرد: صبح امروز خضری با کمینه دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنکترین و روز گذشته طبس با ثبت ۴۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان بوده است و نوسانات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۴ و ۳۸ درجه سلسیوس ثبت شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.