با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، مراسم نمادین افتتاحیه پایگاه ویژه واکسیناسیون دانش آموزان استان در دبیرستان پسرانه شهید چمران ناحیه ۲ سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در مراسم نمادین افتتاحیه پایگاه ویژه دانش آموزان استان که در دبیرستان پسرانه شهید چمران ناحیه ۲ سنندج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و والدین دانش آموزان برگزار شد، با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی تدریجی، آرام و مطمئن مدارس در آبان ماه گفت: حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان و همکاران فرهنگی، اولویت اصلی در این شیوه از بازگشایی است و برای تحقق آن نیز اقدامات ویژه‌ای از جمله واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد همکاران فرهنگی استان، تسریع در اجرای واکسیناسیون دانش آموزان را دیگر اقدام مهم و ضروری در فراهم کردن شرایط بازگشایی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری متقابل بسیار خوب آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع نیز به مانند واکسیناسیون فرهنگیان بستر‌های لازم ایجاد شده است.

قربانی افزود: ضمن این که تاکید ما بر بهره برداری حداکثری از ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌ها و مناطق است، اما در هر منطقه‌ای که شبکه بهداشت تشخیص بدهد نیاز به ایجاد پایگاه جدیدی می‌باشد، این آمادگی در مجموعه آموزش و پرورش برای همکاری‌های لازم وجود دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵۳ پایگاه ثابت و سیار ویژه واکسیانسیون دانش آموزان در مناطق ۱۶ گانه آموزش و پرورش فعال است که ۱۸ پایگاه از این تعداد به صورت ثابت به دانش آموزان ارائه خدمت می‌کنند.

قربانی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان در کاهش نگرانی و دغدغه خانواده ها، افزود: تمام صاحبنظران و محافل علمی بر ضرورت این موضوع تاکید داشته اند و به همه والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم با همراهی فرزندشان، مجموعه آموزش و پرورش را در بازگشایی مدارس یاری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.