معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا، بیش از یک میلیون دز واکسن در استان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه از یک میلیون دز تزریق شده در استان، ۷۰۵ هزار دز اول و ۳۲۰ هزار دز دوم بوده است گفت:۵۵ درصد از جمعیت استان واکسینه شده اند.

او افزود: ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان بیجار واکسینه شده اند که بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا را در استان به خود اختصاص داده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:با توجه به وضعیت قرمز شهرستان مریوان از نظر کرونا، اما تنها ۳۵ درصد از مردم این شهر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

قادری با بیان اینکه یکی از دلایل عدم استقبال کردستانی‌ها از تزریق واکسن کرونا، رسیدن واکسن بهتری است گفت:اما  بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و شهروندان نباید در تزریق واکسن کرونا تعلل کنند.

او افزود:همچنین مردم از عوارض واکسن کرونا هراس دارند و به همبن دلیل برای دریافت واکسن اقدام نمی کنند اما شهروندان اطمینان داشته باشند واکسن های تزریق شده جزو بهترین واکسن های در دسترس هستند و ایمنی لازم برای مقابله با بیماری کرونا در بدن را ایجاد می کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.