آلمان درباره رئیس جمهوری بلاروس به ظن سازماندهی کردن انتقال غیر قانونی مهاجران به اتحادیه اروپا تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هدف تحقیقات قضایی در آلمان گرفته است. مقامات آلمان به الکساندر لوکاشنکو در خصوص انجام اقدامات غیرقانونی علیه اتحادیه اروپا به منظور سیاه نمایی بروکسل مشکوک هستند.

همچنین روزنامه بیلد گزارش می‌دهد که مقامات آلمانی در حال بررسی مشارکت الکساندر لوکاشنکو در قاچاق افراد به آلمان هستند.

از اوت ۲۰۲۱، نزدیک به ۴۰۰۰ مهاجر غیرقانونی از بلاروس وارد خاک آلمان شده اند. طبق برآورد نیروی امنیتی محلی، تنها در هفته اول اکتبر تعداد آن‌ها به ۱۱۸۳ نفر رسید.

بیلد تصریح می‌کند: این مهاجران غیرقانونی از کشور‌های خاورمیانه از جمله عراق و سوریه هستند که با ویزای دانشجویی به بلاروس سفر می‌کنند. مرزبانان بلاروس یا پلیس سپس آن‌ها را به نقاط کم حفاظت شده مرز لهستان منتقل می‌کنند.

همچنین طبق گزارش این روزنامه، مهاجران هر کدام ۴۰۰۰ یورو برای عبور از مرز بین بلاروس و لهستان پرداخت می‌کنند و از آنجا سپس سعی می‌کنند خود را به آلمان برسانند.

بیلد افزود: برلین این اقدامات را سازمانی مهاجرت غیرقانونی در سطح دولتی می‌داند و لوکاشنکو را متهم می‌کند که با این گونه اقدامات و تدابیر به دنبال لغو تحریم‌های اروپایی است.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از بهار ۲۰۲۱ شاهد هجوم مهاجران از طریق بلاروس بوده اند. لیتوانی پس از افزایش ده برابری مهاجران غیرقانونی به این کشور، اولین زنگ خطر را به صدا درآورد. پس از آن، دستگیری گسترده مهاجران در لتونی و لهستان، دو کشور دیگر هم مرز با بلاروس آغاز شد.

الکساندر لوکاشنکو پیشتر وعده داده بود که مینسک جلوی قاچاق مردم و انتقال مواد مخدر به اتحادیه اروپا را خواهد گرفت و  آلمان را متهم به آغاز جنگ دو گانه علیه بلاروس کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار