رئیس جمهور بلاروس با تاکید بر پیوند عمیق و اهداف مشترک بلاروس و روسیه اظهار داشت که غرب نمی‌تواند مانع رسیدن این دو کشور به اهدافشان شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای با «سی ان ان» اظهار داشت که بلاروس و روسیه سیاست مشترکی دارند و اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند که غرب نمی‌تواند آن‌ها را از دستیابی به اهدافشان باز دارد.

لوکاشنکو در مصاحبه خود گفت: «ما از نظر سیاست داخلی و خارجی کاملاً یکسان هستیم. سیاست و اهداف مشترکی داریم و در مسیر یکسانی به سمت این اهداف پیش می‌رویم؛ و نیاز به هیچ وعده‌ای نداریم.»

او در ادامه به کارشکنی‌های کشور‌های غربی اشاره کرد و گفت: «ملت روسیه و بلاروس نزدیک به هم هستند. ما بدون هیچ وعده‌ای آینده خود را خواهیم ساخت و  شما نمی‌توانید مانع ما شوید.»

لوکاشنکو در ادامه اظهاراتی مبنی بر این که او  در ازای دریافت کمک‌های دیپلماتیک و مالی مسکو به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وعده‌هایی داده است را تکذیب کرد.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه افزود: «گوش کنید، شما یک طرز فکر آنگلوساکسون دارید. ما نه با رئیس جمهور پوتین و نه در سطوح دیگری به این صورت مذاکره نمی‌کنیم که  ما در ازای دریافت پول و کمک، کار‌هایی را برای طرف مقابل انجام دهیم.»

او در انتها تاکید کرد که مردم روسیه و بلاروس از یک ریشه و با یکدیگر برادر هستند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس در کاخ کرملین دیدار و برای همکاری‌های گسترده در زمینه نفت و گاز و تعمیق روابط اقتصادی برای مقابله با تحریم‌های غرب به توافق رسیدند.

به نظر می‌رسد این توافق در راستای حمایت‌های مسکو از بلاروس پس از اعتراضات سال گذشته داخلی علیه دولت در این کشور انجام می‌شود. کشور‌های غربی به دلیل آنچه سرکوب مخالفان و تهدید دموکراسی می‌خوانند بلاروس را تحریم کرده اند. روسیه هم به دلیل اختلاف‌هایی که با اوکراین دارد تحت تحریم کشور‌های غربی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار