به گفته وزیر کشور لهستان، ۵۰۰ نیروی نظامی و ۸ خودروی ویژه این هفته به مرز مشترک این کشور با بلاروس اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لهستان ۵۰۰ نیروی نظامی مازاد و خودرو‌های ویژه خود را به مرز بلاروس اعزام می‌کند تا با این اقدام لهستان را در برابر فشار‌های مهاجرتی که ادعا می‌شود بلاروس و روسیه برای بی ثبات سازی اتحادیه اروپا سازماندهی کرده اند، تقویت کند.

ماتئوش موراویچی، نخست وزیر لهستان، دوشنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شد: «ما با اقدامی سازماندهی شده از سوی مینسک و مسکو سر و کار داریم». موراویچی پس از دیدار با ماریوس کامینسکی، وزیر کشور لهستان و رئیس گارد مرزی اشاره کرد: «ما با عزم کامل از مرز لهستان دفاع و از عبور مهاجران جلوگیری می‌کنیم».

لهستان و لیتوانی در مرز‌های خود با بلاروس با فشار‌های مهاجرتی مواجه اند و این دست اقدامات را "حمله ترکیبی" دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای ایجاد بی ثباتی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا می‌دانند. فشار‌های مرزی پس از تحریم‌های کشور‌های غربی علیه رژیم لوکاشنکو آغاز شد.

به گفته ژنرال توماش پراگا، فرمانده گارد مرزی، مرزبانان لهستانی جسد چهار مهاجر از جمله یک زن را در نزدیکی مرز بلاروس مشاهده کردند. ادعا می‌شود مهاجران از خاورمیانه و آفریقا مبالغ هنگفتی را در بلاروس پرداخت می‌کنند تا به آلمان منتقل شوند، اما توسط سربازان بلاروس در جنگل‌های انبوه و باتلاق‌های مرزی با لهستان رها می‌شوند.

لهستان و لیتوانی در حال ساختن حصار‌های سیمی هستند، گشت‌های مرزی را افزایش داده و وضعیت اضطراری موقت را در مرز‌های خود وضع کرده اند. اما آن‌ها کماکان خبرنگاران و گروه‌های بشردوستانه را از حضور در نوار مرزی منع می‌کنند. لهستان در پایان سپتامبر  قصد دارد درباره تمدید وضعیت فوق العاده ۳۰ روزه که در ۲ سپتامبر وضع شده، تصمیم گیری کند.

به گفته مقامات این کشور، امسال بیش از ۸ هزار عبور غیرقانونی از مرز بلاروس گزارش شده است که بیش از ۳۸۰۰ آن در ماه جاری بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار