مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در چهار سال اخیر، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در اختیار عشایر استان قرار داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز در مراحل پایانی کسب مجوز بِرند تولید گوشت ارگانیک و طبیعی قرار دارد.

او افزود: در کشور تاکنون سه شرکت در حوزه تولید گوشت طبیعی و ارگانیک فعال شده است و به‌زودی این استان صاحب چهارمین برند تولید گوشت طبیعی و ارگانیک کشور می‌شود.


بیشتر بخوانید


حسین پور اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری، دومین استان عشایرنشین کشور است و وجود جمعیت بالای عشایرنشین در این استان ظرفیتی برای تولید گوشت، پشم و شیر در کشور به شمار می‌رود؛ عشایر استان با در اختیار داشتن یک هزار و ۵۵۰ راس دام سبک و دو هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز، یک هزار تن پشم و ۳۵ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

او اظهار داشت: جمعیت مجموع عشایر درون و برون کوچ استان ۱۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر در قالب ۳۴ هزار و ۷۷۲ خانوار است که از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۸ هزار و ۷۴۵ خانوار شامل عشایر برون کوچ و ۲۲ هزار و ۴۲ نفر در قالب شش هزار و ۲۷ خانوار عشایر درون کوچ به شمار می‌روند.

حسین پور تصریح کرد: چهار هزار و ۹۸۰ کیلومتر ایلراه عشایری در استان بازسازی و مرمت شده است و سالانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایلراه در استان بازسازی و مرمت می‌شود.

او گفت: یک هزار دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان توزیع شده که از این تعداد ۸۲۵ پنل از سوی شرکت توزیع نیروی برق و ۱۷۵ دستگاه از محل منابع داخلی امور عشایر استان تامین شده است.

حسین پور بیان کرد: تاکید ما بر این است تا شهرک‌ها ایجاد نشود مگر اینکه در کنار آن اشتغال و تولید عشایر نیز دیده شود که در همین راستا با لحاظ کردن این سیاست مهم مراحل احداث هشت شهرک با اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: همچنین در چهار سال اخیر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در اختیار عشایر استان قرار داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار