مدیرکل دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: به منظور حمایت از عشایر و رفع مشکلات این قشر امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای پرداخت به جامعه عشایری کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عزت‌الله حسینی مدیرکل دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: به منظور حمایت از عشایر و رفع مشکلات این قشر امسال ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای پرداخت به جامعه عشایری کشور پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به جامعه عشایری از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد، افزود: امسال تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تصویب شده که از این میزان ۵۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


حسینی اضافه کرد: توسعه طرح‌های زنجیره تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع دستی در اولویت برنامه امور عشایر کشور قرار دارد که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، بهره‌وری در تولید افزایش یابد.

او ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ به شرکت‌های تعاونی تا ۲ میلیارد تومان، اتحادیه‌ها تا ۶.۵ میلیارد تومان و افراد نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان مصوب شده است.

حسینی گفت: در کشور ۲۴۴ شرکت تعاونی، اتحادیه استانی و مرکزی فعال است که در این شرکت‌های تعاونی ۲۴۶ هزار خانوار عشایری با جمعیت بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر عضو هستند.

او افزود: در ۲۱ استان که تعداد شرکت‌های تعاونی آن‌ها بیش از هفت شرکت است، یک اتحادیه استانی نیز فعال است و مابقی استان‌ها زیرمجموعه اتحادیه مرکزی هستند.

حسینی اضافه کرد: استفاده از انرژی‌های نو به عنوان یکی از رویکرد‌های جدید سازمان امور عشایر است که با همکاری وزارت نیرو توزیع پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

او، به راه‌اندازی سامانه هوشمند عشایر با عنوان «ایل‌یار» از ابتدای خردادماه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در این سامانه اطلاعات عشایر براساس کد ملی و رمز عبور ثبت خواهد شد.

حسینی با تاکید بر تکمیل اطلاعات عشایر در این سامانه گفت: با ثبت اطلاعات جدید جمعیت جامعه عشایری پالایش و کارت شناسایی دامداری و عشایری برای افراد براساس خوداظهاری صادر می‌شود و ارائه خدمات به جامعه عشایری براساس اطلاعات در این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

او ادامه داد: عشایر تا پایان تیرماه فرصت دارند که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار