۳۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای عشایر چهارمحال وبختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن نادری، معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون به منظور حمایت از عشایر و رفع مشکلات این قشر ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای پرداخت به جامعه عشایری استان اختصاص یافته است.

او افزود: این تسهیلات در راستای توسعه طرح‌های زنجیره تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع دستی به عشایر پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


نادری اضافه کرد: عشایر متقاضی تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش تولید گوشت قرمز می‌توانند برای دریافت تسهیلات به اداره امور عشایر شهرستان مراجعه کنند.

او ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ به شرکت‌های تعاونی تا ۲ میلیارد تومان، اتحادیه‌ها تا ۶.۵ میلیارد تومان و سایر افراد نیز تا سقف ۵۰میلیون تومان است.

نادری گفت: عشایر استان دارای یک میلیون و ۵۵۰ هزار راس دام سبک هستند.

او به تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی و شهرستان به منطقه عشایری دورک در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در راستای ایمنی تردد و سهولت رفت و آمد عشایر و احداث پل معلق اختصاص داده شده است.

نادری اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۲۱ میلیارد ریال اعتبار به امور عشایر شهرستان لردگان اختصاص داده شد که این میزان برای اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق عشایری هزینه شود.

او افزود: این پروژه‌ها شامل آبرسانی پایدار و سیار، توسعه ایلراه‌های عشایری، احداث پل و تهیه و توزیع پکیج‌های خورشیدی در مناطق عشایری است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار