ویتامین‌ها ریزمغذی‌هایی هستند که بدن برای انجام یک سری فعالیت‌های طبیعی به آن‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ویتامین‌ها ریزمغذی‌هایی هستند که بدن برای انجام یک سری فعالیت‌های طبیعی به آن‌ها نیاز دارد. این ریزمغذی‌ها در بدن ساخته نمی‌شوند و لازم است که از طریق مواد غذایی مصرفی وارد بدن فرد به خصوص افراد سالمند شوند.

سالمندان بیش از هر گروه دیگری در معرض خطر سوء تغذیه هستند و این افراد نیازمند مراقبت‌های خاص در ابعاد مختلف از جمله تغذیه می‌باشند.

دکتر اسماعیلی، معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: سویا، حبوبات، شیر و گوشت مرغ منبع پروتئین و تخم مرغ نیز منبع خوبی برای ویتامین B و میوه جات و سبزیجات خام سرشار از ویتامین C هستند.

اسماعیلی افزود: ۱۱ درصد از جمعیت استان مرکزی بالای ۶۰ سال هستند و این آمار در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به ۱۴ درصد و در برخی روستا‌ها به ۲۰ درصد نیز ممکن است برسد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور از جمعیت جوان به سمت سالمندی پیش می‌رود از این رو اگر از امروز برای دوران سالمندی سرمایه گذاری نشود، هزینه‌های بسیار زیادی را که میتوان برای بالندگی کشور خرج کرد باید برای مراقبت از سالمندان هزینه کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: این امر در استان مرکزی که سومین استان سالمند در سطح کشور است، اهمیت بیشتری دارد.

او ادامه داد: اندازه گیری دوره‌ای فشار خون، چربی و قند خون سالمندان، تست‌های غربالگری سرطان‌های روده، پستان و... از برنامه‌های جاری و روتین مراکز بهداشت و درمان استان مرکزی است.

اسماعیلی تصریح کرد: در استان مرکزی، در مورد یک جمعیت ۵۰ هزار نفری به صورت ویژه‌تر خطر سنجی و آزمایشات لازم انجام و به تناسب جواب آزمایش خدمات بعدی آن‌ها تعیین می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.