رئیس جهاد کشاورزی بخش قره چای از پیش بینی برداشت ۴ هزار تن آلبالو و گیلاس در خنداب خبرداد.

همتی رئیس جهاد کشاورزی بخش قره چای شهرستان خنداب  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: این شهرستان ۵۰۰ هکتار باغ آلبالو و گیلاس دارد و پیش بینی میشود امسال نزدیک به ۴ هزار تن  محصول از باغات زیر کشت این محصول  برداشت شود.

همتی افزود: سرمازدگی ناخوانده در بهار در حدود ۳۰ درصد به باغات گیلاس شهرستان خسارت وارد کرد.

تابستان فصل کار و تلاش کشاورزان است و باغداران شهرستان خنداب این روز‌ها در حال برداشت حاصل دسترنج و تلاش خود هستند تا با برداشت یاقوت‌های شیرین از باغات شهرستان خنداب هرروز محصول تازه روانه بازار کنند.

رضا محمودی باغدار ۳۰ ساله خندابی هم  گفت: از هر درخت حدود ۱۲۰ الی ۱۵۰ کیلو گیلاس برداشت می‌کند.

محمودی نبود کود شیمیایی و ریز مغذی ها، توزیع نامناسب کود در فصل گود دهی و بی توجهی به بیمه محصولات کشاورزی را از مهم‌ترین مطالبه خود و سایر کشاورزان عنوان کرد.

بیش‌ترین سطح باغات گیلاس شهرستان خنداب در بخش قره چای قرار دارد و ارقام مشکی مشهدی تکدانه و صورتی از ارقام مهم این میوه خوش آب و رنگ در خنداب است.

ایران با تولید ۲۲۵ هزار تن گیلاس ۱۲ درصد تولید این محصول را دنیا به خود اختصاص داده و از عمده تولید کنندگان گیلاس در جهان است به طوری که بعد از ترکیه و آمریکا رتبه سوم جهان را در تولید گیلاس دارد.

میوه گیلاس در هر خاکی به جز خاک رسی مرطوب رشد میکند و منبع غنی آنتی اکسیدان و سرشار از ویتامین A و C وحاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که ده برابر تمشک و توت فرنگی ملاتونین دارد.

پیش بینی برداشت ۴ هزار تن آلبالو و گیلاس در خنداب

انتهای پیام / ج

برداشت محصول از ۵۰۰ هکتار باغات آلبالو و گیلاس در شهرستان خنداب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.