یک کارآفرین در روستای هفتان تفرش توانسته برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با گلچین‌ها در گلستان‌های تفرش و عطر ناب گل محمدی در روستای هفتان   همراه شدیم تا از گل‌هایی که دست مایه کار گلاب گیران است لذت ببریم و در این میان با آقای هفتانی آشنا شدیم که با تولید کارگاه گلاب گیری ضمن ایجاد اشتغال توانسته معادله مهاجرت را هم در این روستا معکوس کند.

او که برای دیدار مادر به روستا بازگشته بود دیدارش بهانه‌ای شد برای تولید در روستا و کارگاه گلاب گیری را دایر کرد تا جوانان روستا هم از این کارآفرینی معطر بی نصیب نمانند.

هفتانی هم اکنون با تولید ۳ تن گل در سال در روستای هفتان مشغول فعالیت است و با راه اندازی کارگاه  گلاب گیری در روستای هفتان موجب ایجاد اشتغال ۱۰ نفر در این روستاشده است.

برداشت گل‌های محمدی از سطح باغ‌های گل استان مرکزی که با رونق تولید عطرشان به مشام مردم استان‌های دیگر هم می‌رسد تا پایان خرداد ادامه دارد و با وجود اینکه گل‌های محمدی برداشت شده در ۲۰ واحد استان گلابگیری می‌شود روزانه بیش از ۳ تن گل محمدی هم روانه خارج از استان می‌شود.

بارش باران بهاری نه تنها بوی عطر گل‌های استان مرکزی را بیشتر کرده تولید گل و گلاب را هم افزایش داده و به گفته زارعی مدیر امور زراعت و باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی پیش بینی می‌شود میزان برداشت گل محمدی در این استان نسبت به پارسال با ۴۰ درصد افزایش به بیش از ۲ هزار تن گلبرگ‌تر برسد.

کار آفرینی معطر در هفتان تفرش

انتهای پیام / ج

یک کارآفرین در روستای هفتان تفرش توانسته برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.