متخصص طب ایرانی گفت: ماش با خواص سرشار خود می تواند نقش موثری در رفع کم خونی، ایجاد شفافیت پوست و تقویت اعصاب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کاظمینی متخصص طب ایرانی گفت: ماش یکی از حبوبات سرشار از خواص است که انسان‌ها از آن غافل هستند.

او بیان کرد: ماش طبع سرد و خشک دارد، اما در بیماران دارای مزاج سرد و خشک یا سودایی مشکلی ایجاد نمی‌کند و سودا را افزایش نمی‌دهد.

کاظمینی اظهار داشت: اگر پوست ماش گرفته شود طبع آن به معتدل تبدیل می‌شود.

او تصریح کرد: ماش در مقایسه با عدس زود هضم‌تر است همچنین برای افرادی که در هضم مشکل دارند مفید است و نفخ کمتری نسبت به سایر حبوبات دارد.

کاظمینی گفت: ماش مس و آهن خوبی دارد که در رفع کم خونی موثر است و برای رشد کودکان مفید است که باید در رژیم غذایی کودکان قرار داده شود.

او عنوان کرد: اگر افراد ماش را آسیاب و آرد ماش را با ماست یا شیر خمیر و روی پوست استفاده کنند سبب روشنی و شفافیت پوست می‌شود و لایه برداری طبیعی است.

کاظمینی گفت: ماش در تقویت دید چشم و اعصاب بسیار مفید است و اگر افراد با مصرف ماش دچار سردی می‌شوند باید از بعضی ادویه‌ها مانند زیره، دارچین و زنجبیل به عنوان مصلح آن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.