مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: عملیات اجرایی ساخت اولین کانون زورخانه دانش آموزی کشور در یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، موحدی فرد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در آغاز عملیات اجرایی اولین کانون ورزش زورخانه دانش‌آموزی کشور، گفت: هرجا دانش‌آموزان به عنوان سفیران و فرهنگ سازان عمومی وارد شدند توانسته‌اند اثرات اجتناب ناپذیری بین اقشار مختلف جامعه داشته باشند و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای انجام یک‌سری کار‌ها نیاز است اول فرهنگ مربوط به آن در جامعه نهادینه شود، افزود: زورخانه و فرهنگ پهلوانی از جمله فرصت‌های مناسب برای توسعه فرهنگی جامعه محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد با ورود دانش‌آموزان به این مهم بتوان نسبت به احیای بیش از پیش فرهنگ پهلوانی موفق بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که دانش‌آموزان باید اصول شایسته اخلاقی و جوانمردی را در خودشان به خوبی نهادینه کنند، گفت: دانش آموزان سفیران خوبی برای توسعه اجتماعی و فرهنگی هستند.

موحدی فرد تصریح کرد: این زورخانه قرار است با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در ۴۰۰ مترمربع ساخته شود.

مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز در ادامه گفت: اولین کانون زورخانه‌ای دانش‌آموزی کشور با هدف جذب خردسالان، نونهالان و نوجوانان به این رشته جهت رشد ورزش زورخانه‌ای و افزایش تحرک و شادابی دانش‌آموزان در یزد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار