مدیرکل زندان‌های استان یزد برنامه‌های فرهنگی ماه محرم و صفر را تشریح کرد.

رضا مقبلی مدیرکل زندان‌های استان یزد ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و ۷۲ یار باوفای آن حضرت، ماه محرم و صفر را بهترین موقعیت استفاده و یادگیری از آموزه‌ها و معارف زیبای اسلامی دانست.

وی گفت: در این ایام منبر‌ها و مجالس حسینی طبق سنوات گذشته در زندان‌ها برپا می‌شود، زندانیان را گرد هم می‌آورد و اصیل‌ترین و ناب‌ترین معارف اسلامی و مکتبی در این ایام به مددجویان منتقل می‌شود. همچنین عزاداران امام حسین (ع) در کنار گریستن و نوحه سرایی به فراگیری از معارف حسینی نیز می‌پردازند.

مقبلی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام محرم ۱۴۴۶ هجری قمری افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام محرم، برنامه ریزی‌های مختلفی برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین صورت می‌گیرد که از جمله آن‌ها سیاه پوش کردن اداره کل، زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت، آسایشگاه سربازان و سالن‌های ملاقات است. دعوت از هیأت‌های مذهبی، روحانیون و سخنرانان سرشناس استان و کشور و پخش این برنامه‌ها از طریق شبکه سیمای یزد از دیگر برنامه‌های زندان‌های استان در دهه اول محرم است.

وی بیان کرد:همچون سنوات گذشته در زندان مرکزی یزد برنامه‌های سینه زنی، سنج و دمام نوازی، مداحی و سخنرانی توسط هیأت‌های مذهبی استان در هر روز توسط اداره فرهنگی پیش بینی شده است و همچنین برای پنجمین سال متوالی پویش نذر حسینی با شعار هر هیأت، آزادی یک زندانی توسط ستاد دیه استان با همکاری این اداره کل، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و صدا وسیما مرکز استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد در مجموعه اداره کل نیز هر صبح برنامه قرائت زیارت عاشورا با حضور مسولین، کارمندان و سربازان وظیفه برگزار می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار