۱۰ گام برای رهایی از افسردگی پائیزی

در این گزارش به شما راهکار‌هایی را ارائه می‌دهیم تا از افسردگی فصل پائیز رهایی یابید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، افسردگی پاییزی معمولاً بدون دلیل مشخصی رخ می‌دهد، علت نامگذاری این افسردگی این است که معمولا با تغییر فصل و در فصل پائیز اتفاق می‌افتد. علائم این افسردگی معمولا به صورت خلق و خوی بد، کاهش میل به انجام فعالیت و وظایف روزانه، تمایل به انزوای اجتماعی، نارضایتی از ظاهر و بدن، و تمایل به گریه کردن ظهور می‌کند.

به گزارش postpartumprogress، نکات زیادی برای گذراندن دوره افسردگی فصلی وجود دارد؛ که در این قسمت ۱۰ روش را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-همیشه سعی کنید به عنوان یک عادت در طول تمام فصول شکرگزاری کنید، شکرگزاری باعث می‌شود احساس بهتری به داشته‌های خود پیدا کنید.

۲- شما باید نیاز‌های اولیه بدن خود را از جمله ساعت خواب، تغذیه مناسب و میزان آب آشامیدنی، انجام فعالیت‌های روزانه را برآورده کنید.

۳- به دید و بازدید نزدیکان خود بروید و اوقاتی را در کنار دوستان صمیمی تان سپری کنید.

۴- سعی کنید همیشه از خود بپرسید که برای رهایی از افسردگی و تنهایی چه باید بکنید؟ آیا استراحت می‌خواهید یا ورزش.

۵-سعی کنید فشار را بر خود کاهش دهید، به ویژه اگر جاه طلبی‌های بالایی دارید. این امر باعث کاهش بار ذهنی شما می‌شود.

۶- باید با اطرافیان خود در مورد تاثیر عوض شدن فصل در خلق و خوی خود صحبت کنید، با این کار می‌توانید احساس آرامش را از اطرافیان خود دریافت کنید.

۷-یکی از دلایل این نوع افسردگی، از بین رفتن رنگ‌های شاد در محیط طبیعی است، بنابراین سعی کنید محیط زندگی خود را مملو از رنگ‌های شاد و روشن کنید.

۸- تنفس یک فرایند طبیعی و بدون وقفه است، اما تمرکز بر تنفس به شیوه صحیح در مواقع استرس در بازگشت همه چیز به حالت عادی تأثیر بسزایی دارد.

۹- اختلال هیجانی، یک اختلال روانی است که پزشکان آن را می‌شناسند و از اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می‌شود، پزشک می‌تواند دارو‌های خاصی را برای درمان آن‌ها تجویز کند، بنابراین می‌توانید برای درخواست کمک به پزشک مراجعه کنید.

۱۰-مطمئن باشید که ناراحتی و افسردگی که در حال گذراندن هستید فقط مرحله‌ای است که تنها چند روز طول می‌کشد تا دوباره سلامت روانی خود را بازیابید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ما مردم ایران تمام سال افسرده هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پاییز وحشتناک ترین فصل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من خودم یه آهنگ فوق ملایم و با ملایم ترین تغییر ساختم که افسردگی رو بکلی از بین میبره و آرامش کامل میاره طوری که هر کی شنیده خوابش گرفته
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۳:۱۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من پائیز که میاد بیشتر خوشحالم تا فصل های دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من که هر سال پاییز و زمستان از اواسط مهر تا اواسط اسفند حس می کنم در حال سکرات مرگ هستم. خستگی، سردرد، گرفتگی گلو و تنگی نفس ، ناامیدی، بدبختی، خواب آلودگی، چشم درد، احساس بیماری همیشگی، بی حوصلگی، احساس اسارت، بردگی، زجر و ... . به نظرم بهترین ماه های سال، از اواسط اسفند تا آخر اردیبهشت و از اول شهریور تا اواسط مهر هست که معتدل و زیباست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ما همیشه افسرده هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
افسردگی مختص پائیز نیست مثلا در آغاز بهار و سال جدید دلهره و نگرانی داریم که با ای گرانی عید و میهمانی عید خرید ملزومات سفره هفت سین و لباس نو برای بچه ها و . . . با این حقوق ناچیز و قیمت های سر به فلک کشیده چطور بگذرانیم تابستان که شروع میشه میوه های نوبرانه ای که قیمت طلا دارند و مثقالی به فروش میرسند و باز هم بچه هائی که دلشان میوه میخاد همچنین پائیز و دلهره میوه های پائیزی و زمستان محصولات مخصوص زمستان و لباس مخصوص زمستان و هر فصل نهایت اینکه به برکت تدبیر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ( اسلام ناب محمدی) همیشه در نگرانی بسر میبریم و بیکار نمینشینیم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۲:۰۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پاییز و افسردگی ؟؟ محال ممکن !
به نظرم پاییز بهترین فصل خش خش برگا زیر پا ، رنگ زیبای برگا ، بارون و نم بارون ، اصلا یه دنیای دیگست ، هنوز خیلی مونده این فصل زیبا رو درک کنید. هیچکس تو این فصل افسرده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۵۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بله وقتی تو پارک باشه ویا مال خودت نباشه راه رفتن روی برگ و خش خش بایدم لذت بخش باشه! حیاط ما حدود 200 متره که حدود 7-8 گل بزرگ رز و.. و چند تا گردو و چند آلو و دوتا سیب و 5 درخت انگور داربستی و... داره که وقتی پاییز میشه پدرمون درمیاد هی برگ جمع کنیم ! بهار خیلی قشنگ میشه و انواع میوه هم که از بهار تا پائیز داریم ولی این برگ ریزان پاییز به خاطر برگها .... چی بگم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یک گام مهم من میگم نیازی به اینا نیست
خواندن قران