فضانورد شرکت اسپیس ایکس با استفاده از گوشی آیفون ۱۲ تصویری منحصر به فردی را از سیاره زمین ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، خدمه ماموریت Inspiration۴ که ماه گذشته اولین ماموریت مداری در سراسر جهان را به پایان رساندند، به تازگی برخی از تصاویر خارق العاده‌ای که از زمین و با دوربین نیکون ثبت کرده اند را به اشتراک گذاشتند. فرمانده ماموریت فضایی شرکت اسپیس ایکس، جارد ایزاکمن تصویر خیره کننده‌ای از سیاره زمین را که با آیفون ۱۲ گرفته شده، منتشر کرده است. اپل برخی از بهترین فناوری‌های دوربین را در صنعت تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد، بنابراین کیفیت فوق العاده تصویری که خدمه اسپیس ایکس از فاصله ۵۷۵ کیلومتری از زمین گرفته اند، چندان تعجب آور نیست.

شرکت SpaceX

ایزاکمن تصویر را از طریق گنبد تمام شیشه‌ای ساخته شده در زیر مخروط فضاپیمای دراگون که محل اقامت چهار فضانورد غیرحرفه‌ای بود، گرفت. این مخروط در زمان‌های مشخصی باز می‌شد تا از طریق گنبد شیشه‌ای چشم انداز‌های پانورامایی از زمین را به مسافران ارائه دهد. ایزاکمن همچنین هنگام پرواز بر فراز برزیل ویدئویی را منتشر کرد که آن هم با آیفون ۱۲ ثبت شده بود.

سیاره زمین

انتظار می‌رود خدمه در هفته‌های آینده، تصاویر و ویدئو‌های بیشتری را که با دوربین‌های آیفون و نیکون گرفته اند، به اشتراک بگذارند. البته، اپل تنها شرکت فناوری نیست که تلفن هوشمندی با سیستم دوربین فوق العاده ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، سامسونگ نقش خود را در پیشبرد فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند به حداکثر رسانده است و حتی Galaxy S21 Ultra با استقبال منتقدان نیز روبرو شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سفر
۰۰:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
قدرت آیفون را دیدید!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
حمایت از آیفون !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
HADI
۲۳:۲۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
کجای این عکس قشنگ است؟ تبلیغ گوشی است!!!
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۲:۴۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
Gholam
۲۱:۵۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
همش فیک و دروغ ،موندم ملت چطور دروغهای سازمان فضایی رو باور میکنن،هیچ فضا پیمایی نتونسته از جو خارج بشه،چرا با همون گوشی یه فیلم چند دقیقه ای نگرفتن بفرستن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
در این ماجرا این فضا رفتنه خودش ی برد بزرگ محسوب میشه برای کشوره یعنی اگ دروغی در این مسعله بوده حتما تا ب الان ک حدود ۵۰ سال میشه ک ادم ها پا ب فضا گذاشتن دولت مردان کشورای دیگه حتنا متوجه میشدن و لو میدادن ناسا رو قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
نمی‌دونم این ستارهای که ما از رو زمین میبینم چرا در عکس مشخص نیست فضا تاریکه تاریکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اصلا آیفون گوشی هست یه موبایل مسخره الکی گرون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
من خیلی علاقه به علوم نجوم و فضا دارم یه تصویری از زمین دیدم از فاصله دور نزدیک مریخ که فضاپیما ناسا شکار کرده بود نشون میده که زمین انداره یه ستاره بسیار کوچک که میدرخشه همیشه من رو تو فکر فرو میبره که خدایا تو چی ساختی که کره زمین ما اینقدر در فضای بی کران آسمان کوچک هست وای به حال ما انسانها که اینقدر ادعا داریم به همه پیشنهاد میدم که حتما درباره فضا و عالم هستی بیشتر تحقیق و مطالعه کنن چون هم آرامش بخشه و نشان دهنده قدرت و عظمت خداوند متعال ما همین الان که نفس میکشیم بخاطر وجود اکسیژن در کره زمین هست شما کافیه ۳۵ کیلومتر به طرف بالا حرکت دیگه نمیتونید تنفس کنید و میمیرید و حتی در ارتفاع بالاتر از جاذبه زمین خبری نیست و معلق در فضا خواهید ماند آیا میدانستید همین کره ماه اگر وجود نداشت چه اتفاقی برای زمین میوفتاد؟ حرکت کره زمین به دور خودش خیلی آهسته میشد و ۴۲، سال شب داشتیم و ۴۲ سال روز و دمای هوا در روز به بالای ۱۰۰ درجه میرسید و دمای شب آن منفی ۷۰ درجه در این صورت هیچ موجود زنده و گیاهی نمیتوانست به حیات خود ادامه دهد حالا در بحث خورشید هم داستان خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
آیفون فقط پول برندشو میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
تبلیغ آیفون؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اصلا زیبا نیست