رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:تاکنون بیش از ۶۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال، ۳۵ درصد گروه سنی بین ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۵ درصد گروه سنی بین ۱۲ تا ۱۵ سال در خراسان شمالی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آمار بستریان کرونا به زیر ۳۰۰ بیمار رسیده است و درحال حاضر ۲۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.


بیشتر بخوانید


هاشمی با بیان اینکه موارد مرگ و میر طی هفته گذشته بین ۲ تا ۴ فوتی متغیر بوده است، افزود:  در حال حاضر وضعیت اپیدمی کرونا کنترل شده است، ولی هنوز موارد بستری آنچنان که مورد انتظار است کاهش نیافته که امیدواریم با افزایش واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل بهداشتی شاهد کاهش موارد بستری باشیم.

او درخصوص میزان واکسیناسیون در استان گفت: ۷۰ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال در استان واکسینه شده اند که نسبت به آمار کشوری پایین‌تر است، ولی در گروه سنی بین ۷۰ تا ۸۰ و ۶۰ تا ۷۰ سال خوشبختانه نسبت به آمار کشوری بالاتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی مطالعات انجام شده درخصوص عوامل عدم تمایل تزیق واکسن در برخی مناطق استان، عواملی مانند ترس از عوارض واکسن، عدم اعتماد به واکسن، اخبار و اطلاعات نادرست و باور غلط استفاده از مواد مخدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا از بیشترین عوامل گزارش شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.