معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: ۳۰ درصد سالمندان کردستان تحت حمایت کمیته امداد هستند که این میزان شامل ۵۲ هزار نفر می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فرهاد کاظمی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه این نهاد به مناسبت هفته سالمند نسبت به تکریم و ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت اقدام می‌کند، عنوان کرد: در سطح استان کردستان ۱۷۶ هزار سالمند زندگی می‌کنند که ۵۲ هزار نفر آن تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند.

کاظمی افزود: به مناسبت هفته سالمندان و تکریم آنها به صورت نمادین از ۶۰ نفر از سالمندان تحت حمایت این سازمان که در زمینه‌های هنری، قرآنی، دینی، کارآفرینی و ... دارای موفقیت بوده و همچنین ۵۰ نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد در سرای سالمندان سنندج تجلیل خواهد شد.

او گفت: همچنین به همین مناسبت بسته بهداشتی و سلامت به ۳۰۰ خانوار دارای سالمند آسیب دیده از بیماری کرونا اهدا خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان مساعدت ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۱۴۰ نفر از سالمندان در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته سالمند عنوان کرد و اظهار داشت:: اولویت این خدمات با سالمندان بیمار و زمین گیر است.

شورای جهانی سالمندی از سال ۱۹۸۲ در سازمان ملل شروع به کار کرد و ۸ سال بعد با تصمیم این شورا روز اول اکتبر هر سال را روز جهانی سالمندان نامیدند.

به همین دلیل در تقویم کشور ما نیز از روز جهانی سالمند به مدت یک هفته « هفته ملی سالمندان » نامیده شده است و در این هفته با برگزاری برنامه‌های متنوع به مشکلات این قشر جامعه می پردازند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.