استاندار گلستان گفت: امروز استان در وضعیت مناسبی قرار دارد اما عادی انگاری موجب تجربه پیک ششم کرونا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: امروز استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و از ۴۰۰ بستری روزانه به ۲۸ بستری رسیده ایم، اما عادی انگاری موجب تجربه پیک ششم کرونا می‌شود.

او ادامه داد:تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۶۰هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از ۸۰۰ هزار نفر دُز اول واکسن و نزدیک به ۴۶۰ هزار نفر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

استاندار گلستان گفت:در حال حاضر ۲۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که از این تعداد ۴۸ بیمار در icu و ۱۹ بیمار به ونتیلاتور متصل اند و در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی ما فوت شدند.

او گفت:در شهرستان‌ها و برخی روستا‌ها اهالی محله‌هایی از تزریق واکسن امتناع کرده اند که نیاز است با استفاده از ظرفیت طرح شهید شوشتری و همچنین دهیاران گروه‌های سنی مشمول را نسبت به تزریق واکسن هدایت کنند.

استاندار گلستان گفت:خوشبختانه همراهی سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با کرونا شایسته تقدیر است.

او گفت:مدارس روستایی و عشایری با کلاس‌های درس زیر ۱۵ نفر و همچنین مدارس کودکان استثنایی در شهر‌ها به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

حق شناس گفت: تلاش ما ارتقاء واکسیناسیون به بالای ۷۰ درصد واجدین شرایط است و در این راه از همراهی کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی تقدیر می‌کنم.

او گفت: ۱۵ هزار و ۱۴۰ بهره بردار کشاورزی ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش زراعی در سال گذشته دریافت کردند و به دلیل استمهال در سال‌جاری امکان دریافت تسهیلات را ندارند که البته در جلسه هیأت وزیران مصوب شده مشکلات آن‌ها رفع شود که تلاش داریم این اقدام تسریع شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.