کمپانی مرسدس بنز از ابتدای تأسیس تاکنون اختراعات بسیاری را در زمینه خودرو ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، «یا بهترین یا هیچ را می‌سازیم» این جمله شعار مرسدس بنز است که خود را متعهد به نوآوری می‌داند. این کارخانه خودروسازی چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده و این‌اعتقا‌د را دارد که یا باید بهترین را بسازد یا اصلا نسازد!

کمپانی مرسدس بنز از ابتدای تأسیس تا کنون، اختراعات بسیاری را در زمینه خودرو ثبت کرده است ؛ این کمپانی در سال 1886 میلادی توسط کارل بنز در شهر برلین آلمان تأسیس شد و همزمان گوتلیب دایملر برند مرکزی امروزی مرسدس بنز یعنی دایملرAG را تأسیس کرد.

کار مرسدس با تولید موتور واگن در سال ۱۸۸۶ آغاز شد. اولین اختراع مرسدس تولید یک وسیله نقلیه سه چرخه و خودران با موتور تک سیلندر نصب شده در عقب بود.

مرسدس در سال ۱۹۰۱ اقدام به تولید رادیاتوری کرد که برای مرسدس ۳۵ اسب بخاری طراحی شده است، این رادیاتور از بافت منحصر به فرد خود برای خنک سازی موثر موتور استفاده می‌کند و بسیار شبیه به آنچه امروزه استفاده می‌شود، است.

در سال ۱۹۰۶ مرسدس موفق به تولید خودروی برقی شد و پس از آن چندین خودروی سواری، کامیون، اتوبوس و خودرو‌های آتش نشانی با پیشرانه باتری الکتریکی ساخته شدند و اکنون این پیشرانه برای سایر خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال ۱۹۱۰ مرسدس موتور چند گانه را ساخت؛ خودروی مخصوص گردشگری بنز اولین خودرویی است که از چهار سوپاپ در هر سیلندر استفاده می‌کند و هم عملکرد و هم مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد.

پس از تلاش مستمر مرسدس موفق به اختراع سیستم تعلیق مستقل ۴ چرخ شد که این سیستم تعلیق کاملاً مستقل به هر چرخ اجازه می‌دهد تا به صورت جداگانه کار کنند و راه را برای نوآوری‌های آینده در زمینه دستی هموار کرد.

در سال ۱۹۴۹ مرسدس قفل درب مخروطی را ساخت؛ این قفل درب فوق العاده قوی که برای کمک به جلوگیری از باز شدن در‌ها در تصادف طراحی شده است، اولین در نوع خود بود.

برنامه تست تصادف برای اولین بار توسط مرسدس طراحی شد؛ توسعه هر وسیله نقلیه جدید نیاز به تست تصادف دارد و باعث می‌شود خودرو‌های مرسدس ایمن‌ترین در جاده‌ها حرکت کنند.

اختراع سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در مهندسی خودرو‌های مدرن است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ به عنوان یک کانسپت معرفی شد، اما هنوز یک نقطه عطف ایمنی محسوب می‌شود و به راننده اجازه می‌دهد کنترل فرمان را در هنگام ترمز شدید حفظ کند و به دلیل توانایی ترمز جداگانه در چرخ‌ها، به پیشرفت‌های بعدی کمک کند.

در ۲۰۰۲ مرسدس سیستمی تحت عنوان PRE-SAFE® اختراع کرد این یک سیستم پیشگامانه است که تصادف را قبل از وقوع تشخیص می‌دهد، کمربند‌های ایمنی را محکم می‌کند، پایه‌های سر را تنظیم می‌کند و موارد دیگر را برای بهینه سازی حفاظت در هنگام تصادف نشان می‌دهد.

اکنون مرسدس تمام انرژی خود را بر روی ساخت خودرو‌های برقی گذاشته است، از نمونه این خودرو‌ها می‌توان به مرسدس بنز EQ که شامل خودرو‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی است اشاره کرد.

همچنین مرسدس معتقد است سرمایه گذاری بر روی سیستم محرکه جدید باعث می‌شود عملکرد فوق العاده‌ای را با پیشرانه‌های برقی در هر محور و همچنین طراحی و فناوری منحصر به ایجاد کرد.

همچنین این کارخانه تمرکز زیادی بر روی سرمایه گذاری در زمینه خدمات شارژ و واحد‌های ذخیره انرژی خانگی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
پیکان هم از سال ۴۷ تا آخرین مدلی که زد فقط چراغاشو رحمت کشید تغییر داد البته با حضور نخبگان بسیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دمش گرم
آخرین اخبار