رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شمار بستری‌های کرونا در استان امروز به ۹۶۳ نفر رسید که بالاترین آمار از ابتدای سال جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: موج پنجم طولانی‌ترین موج کرونا در استان است که تقریبا از اوایل مرداد آغاز شده و تا ۲ هفته آینده نیز روند صعودی آن ادامه دارد.

رضاعی با بیان اینکه کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه از آخرین استان‌هایی بودند که موج پنجم در آن شروع شد، افزود: به همین دلیل طبیعی است که این استان‌ها در ردیف آخرین استان‌هایی باشند که موج را پشت سر می‌گذارند و البته همراهی و همکاری مردم می‌تواند رسیدن سریع به روند نزولی را تسریع کند.

او  با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در استان ۳۹۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است، اضافه کرد: سنندج با ۵۶۶ و مریوان با ۱۳۳ نفر بیشترین تعداد بستری‌ها را دارند و وضعیت این ۲ شهرستان همچنان بحرانی است.

رضاعی شمار بستری‌های کرونا یی در استان را  ۹۶۳ نفر اعلام کرد و گفت:این بالاترین آمار بستری های کرونایی از ابتدای سال جاری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با نامطلوب خواندن استقبال مردم از واکسیناسیون افزود: ۲۴ مرکز تجمیعی و تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی آماده تزریق واکسن هستند و علاوه بر آن افراد بالای ۵۰ سال همچنان می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه و واکسن دریافت کنند.

رضاعی درباره اعتراض برخی شهروندان نسبت به نبود دُز دوم واکسن برکت در مراکز تزریق واکسن گفت: با وجود قول‌هایی که داده بودند شرکت تولید کننده به تعهد خود عمل نکرد و بسیاری از استان‌های کشور در زمینه تامین این نوع واکسن دچار مشکل شده‌اند، ولی در حال بررسی هستیم تا مانده‌های واکسن برکت را از شهرستان‌هایی که استقبال از آن کم بوده جمع آوری و برای دُز دوم شهروندان استفاده کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار