مدیرکل بهزیستی خوزستان به تشریح خدمات ارائه شده به سالمندان استان پرداخت.

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان (۶تا ۱۲مهرماه) با شعار «بهره مندی همه سنین از فناوری دیجیتال»  و تبریک روز جهانی سالمندان (۹ مهر) گفت: همانطور که دراحادیث آمده: «وجود پیران سالخورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‌های الهی بر شما است» و یکی از گروه‌های هدف سازمان، سالمندان و ارائه خدمات توانبخشی و مراقبی به این عزیزان است.

او افزود: در حال حاضر بطور کل تعداد ۱۸مرکز مربوط به خدمات توانبخشی آموزشی و مراقبتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۵ مرکز خدمات توانبخشی در منزل، ۸ مرکز توانبخشی شبانه روزی و ۵ مرکز توانبخشی آموزشی روزانه سالمندان به ۸۲۷ سالمند ارائه خدمت می‌کنند.

صدیق راد با تأکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضا‌های آموزشی و توانبخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی بیان داشت: سازمان بهزیستی ازجمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توانبخشی به جامعه است، که بیش از نیم قرن است که خدمات خود را به سالمندان عزیز در دو محور خانواده و مراکز شبانه روزی ارائه می‌کند.

 مدیرکل بهزیستی خوزستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹۴ سالمند ازخدمات مراکز روزانه توانبخشی و هزار و ۱۸۷نفر از ظرفیت‌های برنامه (CBR) توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ملاقات عمومی در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان، شرایط دیدار غیرحضوری باخانواده‌ها به صورت مجازی فراهم شده است، گفت:  همچنین واکسیناسیون کلیه سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی و پرسنل آنان در اولین گروه واکسیناسیون یعنی از اسفند ماه پارسال انجام گردید.

صدیق راد تصریح کرد: از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در ایام شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی و غیر حضوری به آنان و همچنین پیگیری خدمات توانبخشی به سالمندان تحت نظارت به صورت مجازی و تلفنی از طریق مراکز مراکزآموزشی روزانه و مراقبت در منزل بوده است.

او در در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای جمعیت سالمند کشور اظهار داشت:  توجه به سلامت جسم و روان این عزیزان همواره از دغدغه‌های مهم سازمان بهزیستی بوده است و امیدواریم نسبت به آموزش فرهنگ سالمندی و آگاهسازی به آحاد جامعه درباره نیاز‌های این قشر توجهات گسترده تری صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.