مراسم روز ملی سینما، در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار و از تعدادی از فیلمسازان استان بویژه فیلمسازان حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی ربانی نژاد معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله مراسم روز ملی سینما ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، گفت : این مراسم امسال در استان به دلیل شرایط بد کرونایی اندکی با تاخیر برگزار شد.

او به اهمیت جایگاه سینما اشاره کرد و گفت : سینما نقش موثری در فرهنگ جامعه دارد و این فرهنگ است که زیربنای اصلی جوامع را تشکیل میدهد.

او افزود: زمانی سینما به نقش و رسالت اصلی خود در فرهنگ سازی جامعه عمل می‌کند که در اختیار بشریت و مولفه‌های انسانی قرار گیرد و اگر این ابزار قدرتمند صرفا در اختیار اقتصاد قرار گیرد حاصلی جز فساد نخواهد داشت و اگر صرفا در اختیار سیاست و قدرت قرار گیرد هم حاصلی جز مسخ جوامع نخواهد داشت، بنابراین سینما زمانی موثر و مفید خواهد بود که در اختیار مولفه‌های انسانی قرار گیرد.

ربانی نژاد به تشریح فعالیت فیلمسازی و سینما‌ها در استان پرداخت و افزود: در شش ماهه ابتدای امسال ۹ فیلم و مستند در استان تولید شده است.

او ادامه داد: طی همین مدت ۴۸ عنوان فیلم در استان اکران شده و ۱۶ هزار نفر از این فیلم‌ها بازدید کردند.

ربانی نژاد به فعالیت سه آموزشگاه فیلمسازی در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی فعالیت این آموزشگاه‌ها عملا نیمه تعطیل است.

او گفت: ۹ موسسه فیلمسازی در استان فعال هستند که کرونا خسارت‌های بسیاری به آن‌ها وارد کرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به خسارت‌های وارده به دلیل شیوع کرونا به حوزه سینما اشاره کرد و ادامه داد: تنها در استان کرمانشاه در مدت زمان شیوع کرونا درآمد ماهانه ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد تومانی سینما‌های استان از دست رفت و این یعنی تحمیل ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا در حوزه سینمای استان.

او به کمبود سینما در استان اشاره کرد و افزود: در کشور‌های توسعه یافته به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینمای ۱۰۰ نفره وجود دارد و با این احتساب ما حداقل به ۲۰۰ سینمای دیگر در استان نیاز داریم.

این مسئول گفت: در کشور هم به ازای هر ۶۲۰ نفر یک صندلی سینما داریم و این درحالی است که این شاخص در استان وجود یک صندلی سینما به ازای هر ۱۲۵۰ نفر جمعیت است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.