سخنگوی صنعت برق کشور گفت: برآورد می‌شود که با تعویض یک میلیون کولر گازی، یک هزار و ۶۰۰ مگاوات در مصرف برق، صرفه جویی شود.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت تعویض کولر‌های گازی گفت: قرار بود این موضوع در دولت قبل انجام شود، ولی به دلایلی به دولت جدید محول شده است.

او ادامه داد: طرح جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولر‌های گازی راندمان بالا براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود و  رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور انجام می‌شود.

صرفه جویی ۲ میلیارد متر مکعبی گاز با تعویض کولر‌های گازی

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: در این طرح کولر‌های گازی فرسوده مشترکان در مناطق جنوبی کشور با انواع بهینه و کارا جایگزین خواهد شد و فقط یک سوم هزینه آن به صورت اقساطی از مشترکان دریافت و باقی مانده هزینه اجرای طرح از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته ۵ میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده در مناطق گرمسیر استفاده می‌شوند که مصرف برق بسیار زیادی دارند.

او در پایان گفت: برآورد می‌شود که با تعویض این یک میلیون کولر گازی، یک هزار و ۶۰۰ مگاوات از مصرف برق در ساعات اوج مصرف کاهش پیدا کند که از این تعداد ۲ میلیارد مترمکعب در مصرف گاز نیروگاه‌ها صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار