معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲۸ رشته جدید از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۸ در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲۸ رشته جدید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و دستیاری از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۸ در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

 دکتر صدیقه ندری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: اکنون ۴۷ رشته مقطع در ۹ دانشکده با حضور چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو و بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان فعال است.

او  با بیان اینکه ۱۵رشته کارشناسی ارشد، پنج رشته دستیاری در این دانشگاه فعال است، اظهار داشت: امسال ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مامایی و سلامت جامعه به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده و همچنین کارشناسی هوش‌بری بروجرد اولین گروه دانشجویی را در سال تحصیلی جدید پذیرش کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: موافقت اصولی دانشکده توانبخشی بر خلاف سختی‌های زیاد نیز اخذ شده است و بزودی رشته فیزیوتراپی در این راستا راه اندازی می‌شود.

ندری عنوان کرد: در سال گذشته سند توسعه متوازن طراحی شد و برنامه عملیاتی برای آموزش تدوین و تا سال ۱۴۰۸ رشته‌هایی که زیرساخت آن‌ها در استان موجود باشد تاسیس می‌شود.

او گفت: با بررسی‌های انجام شده ۲۸ رشته مقطع در رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و دستیاری از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۸ در این دانشگاه فعال خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: با موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار رشته دستیاری دندانپزشکی از سال ۱۴۰۱ در استان فعال می‌شود و تلاش می‌شود در رشته زنان نیز به زودی اقدامات لازم انجام می‌شود.

ندری اظهار داشت: بورد تخصصی رشته ارشد فناوری اطلاعات سلامت و ارشد فیزیک پزشکی نیز در هفته اینده در استان حضور خواهند یافت و در سال اینده در این رشته دانشجو جذب می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.