قطر ایرویز اعلام کرد بیش از ۴ میلیارد دلار را به دلیل همه گیری کرونا از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) امروز (دوشنبه) اعلام کرد در سال مالی گذشته، این شرکت متحمل بیش از ۴ میلیارد دلار خسارت در درآمدهایش شده است؛ چرا که به گفته این شرکت، همه گیری کرونا به کاهش تقاضا برای سفر‌های طولانی مدت منجر شده است.

بر پایه این گزارش، خسارت بیشتر این شرکت هوایی به زمین گیر شدن هواپیما‌های A۳۸۰ و A۳۳۰ که دارای بدنه‌ای عریض هستند، باز می‌گردد.

با این حال، این شرکت هوایی که در دوحه قطر مستقر است، در گزارش خود از افزایش درآمد به ۱.۶ میلیارد پیش از حساب مالیات و دیگر هزینه‌ها در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

طبق اعلام آسوشیتد پرس، قطرایرویز در پی بحران کرونا، حقوق‌های کارمندان خود را ۱۵ درصد کاهش داد و حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر از کارمندانش را تعلیق کرد. این همه گیری همچنین بر مسیر‌های بین المللی نیز تأثیر گذاشت.

این در حالی است که این شرکت از اینکه توانسته است در برابر شیوع گونه‌های مختلف کرونا که همچنان در حال گسترش در جهان است، تاب بیاورد، ابراز خشنودی کرده است.

«اکبر البکر» مدیر اجرایی قطر ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که رقبای ما هواپیماهایشان را زمین گیر کرده اند و مسیر‌های خود را بستند، ما تمامی عملیات تجاری مان برای پاسخگویی به محدودیت‌های مسافرتی را سازگار کرده و پرواز را متوقف نکردیم.

این شرکت هوایی همچنین تأیید کرد که ۳ میلیارد دلار از دولت قطر یزاس ادامه عملیات‌های پروازی خود در زمانی که مقابله با محدودیت‌های ناشی از کرونا ادامه داشت، دریافت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار