رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از انجام بیش از ۵۱۱ هزار تست سرپایی و بیش از ۳۳ هزار تست از بیماران بستری در سطح استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه شمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان زنجان به کمتر از ۴۰۰ بیمار رسیده است، افزود: اهمیت این موضوع در این است که هرچقدر از تخت‌های اختصاصی کرونایی‌ها کاسته شود ارائه خدمات به سایر بیماران تسهیل می‌شود.

او شمار مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته در هفته سوم شهریور امسال را ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: شمار مراجعه کنندگان به این مراکز طی هفته گذشته ۱۲ هزار نفر بوده که با ادامه روند کاهشی سرپایی‌ها و بستری‌های کرونا، امیدواریم شمار مبتلایان نیز کمتر شود.

این مسوول با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان زنجان ادامه داد: هم اکنون رنگ کرونایی شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود، طارم و سلطانیه زرد و شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره، نارنجی است.

او  با تاکید بر اینکه با وجود کار‌های انجام گرفته راه طولانی برای مقابله با بیماری کرونا داریم اضافه کرد: به رغم اینکه وضعیت در پیک پنجم کرونا در استان زنجان نسبت به پیک چهارم بهتر بود، اما شهرستان خدابنده در پیک پنجم شرایط بسیار سختی را تجربه کرد.

قزلباش با اشاره به روند نزولی کرونا در شهرستان‌های خرمدره، طارم، ایجرود و زنجان افزود: ابتلا به کرونا در شهرستان ماهنشان و سلطانیه با نوساناتی صعودی بوده که امیدواریم در هفته آینده نزولی شود این روند هر چند در شهرستان ابهر نیز نوساناتی داشته، اما نزولی است.

او همچنین میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز استان را ۵۵.۴۶ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این رعایت‌ها به تفکیک نوع صنف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۲.۲ درصد، نانوایی ۴۸.۶ درصد، سوپرمارکت‌ها ۴۵.۲ درصد، مساجد ۴۰.۵ درصد و از سوی مسافربر‌های درون‌شهری ۴۱.۲ درصد است.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.