پیرمرد ۸۰ ساله خمینی مسیر روستا را به تنهایی پیاده‌روی و زنجیرزنی می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  هر ساله موسم اربعین حسینی میلیون‌ها نفر از سراسر جهان با پای پیاده مسیر نجف به کربلا را طی می‌کنند و درحرم امام حسین (ع) زیارتنامه اربعین قرائت می‌کنند و ارادت خود را به ابا عبدالله الحسین نشان می‌دهند.

کربلایی محمد جواد وحیدی پیرمرد ۸۰ ساله خمینی هم که اکنون آوازه عزاداری اش در فضای مجازی پیچیده به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان سفر و زیارت اربعین برای او فراهم نشده و به صورت تک نفره عزاداری می‌کند.

کربلایی محمد جواد وحیدی ساکن یکی از روستا‌های خمین به نام سرکوبه است در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:تا به حال ۲ بار را با پای پیاده عازم سفر کربلا شده است.

وقتی علت عزاداری تنهایی را از سوال کردم گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان سفر و زیارت اربعین برای او فراهم نشده و از سال گذشته تصمیم گرفته است در ایام منتهی به اربعین مسیر روستا را به تنهایی زنجیر زنی کند.

کربلایی محمد جواد می‌گوید با عزاداری و زنجیر زنی خود در کوچه پس کوچه‌های آبادی همان حس شیرین پیاده روی طریق الحسین را تجربه می‌کند.

او که از مال دنیا چیزی جز یک خانه محقر، چند راس گوسفند و چند درخت میوه ندارد خانه اش را موکب عزای حسین کرده و هر سال یکی از گوسفندانش را نذر امام حسین (ع) می‌کند و ثمره چند درخت میوه اش هم شیرین کام موکب کوچک اوست.

کربلایی محمد جواد وحیدی می‌گوید دوری و دوستی هم می‌تواند زیبا باشد اگر عاشق عاشق واقعی باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.